Saturday, September 22

Tuesday, July 3

commitment.





posted from Bloggeroid

day 1

kalau orang tanya 'hows ur first day?' aku jawab okaylahh :)

banyak benda suda jadi di hari pertama. sampai sekolah nervousnervous. turun dr kereta pulak disambut oleh 3 ekor anjing. noice. semoga budak2 tdk nampak muka takut aku. mau masuk office utk lapor diri tp sorang guru pun belum sampai ngaahaha! kuss semangat.

masa perhimpunan ada budak pra sekolah pengsan dan sawan. lagu negaraku lagu sekolah dan lagu sarawak stayaq okay. dirancakkan dan penuh styleee~ lol. ehem.. nama saya cikgu nurul.. dorang nda sebut nughul pun. jadi aku happy. haha. aku jak yg stereotyping lebih2. hehe. cikgu2 friendly habis alhamdulillah. siap masak2 untuk buat welcoming 'party' lagi masa rehat tu.

pasal pembahagian tugas, aku ambil semua (7) masa tahun 5 dan 3 masa tahun 2. merasalah aku ajar KSSR tahun ni. (google kssr okay) haha malas explain. lepas tu ko-k ambil english club. ohhh! aku dapat classroom plan utk year 5 tadi, sekali tengok macam ajar palmerston north, kelas orang puteh. nama dorg mat salleh sangattt uolz! hahaha. kurt cobain siap! kalau tak pecaya esok aku upload. stayaq abis haha. pastu td lepas sekolah ada taklimat e-pangkat. peh! cekgu sangat.

balik rumah tadi pukul 5. penat beta T_T lesson plan da nak start buat ni sbb rabu da start teaching. alhamdulillah stakat ni okay jeee

bnyk lagi ba cerita. tp malas. nti "calling2 poking2 baginyaaa" (HAHAHA lagu bongok) kalau mau tau bnyk cerita ya?! hahaha. tqbye :-*


*kecewa lagi. nasib baek sy cool :p

posted from Bloggeroid

Monday, July 2

ready?

Screenshot_2012-07-01-20-10-3820120701_200350IMG_20120701_171603

esok ada perhimpunan tu kan? mau cakap apa tu nanti! uwaaa!

tolong ya, atiqah. control macho jangan tunjuk muka nervous esok hari.

mau kena panggil apa ni? mau jadi miss nurul, tapi orang sarawak nnti cakap nughul. miss atiqah panjang sangat. tiga suku kata. miss tqa tidak formal. huahua. hentamlah murid-murid~

mak saya kurang sehat, doakan please T_T

tq, bye.

Saturday, June 30

2 July–12 October

aku suda malas blogging. jadi jangan expect entry yang seperti dulu hahaha. tapi tengok lah keadaan macam mana. ni mau blogging balik sebab mau update sikit-sikit je dan sebab aku start practicum isnin nanti. jeng3! hehe

hari tu aku pegi tengok sekolah da pun. dan sepanjang minggu lepas hadir taklimat pasal practicum. macam sayur yang layu dengar talk setiap hari hahaha. hari tu ada jumpa guru pembimbing sekolah aku pastu dia cerita sikit-sikit pasal sekolah tu. okaylah. okay. cikgu lelaki jadi mudah-mudahn tidak cerewet T_T

sekolah ni ada 106 students termasuk pra sekolah. majority orang bidayuh. oh jauh sekolah dlm 45 minit dr rumah. kena prepare breakfast dan lunch sendiri, dorang xda canteen. cool gila kan? =_=”

nah, tengok gambar! :)

2012-06-22 17.52.312012-06-22 17.52.352012-06-22 17.55.392012-06-22 17.52.202012-06-22 17.56.412012-06-22 17.56.492012-06-22 17.57.362012-06-22 17.58.202012-06-22 18.02.542012-06-22 18.06.492012-06-22 18.07.102012-06-22 18.07.172012-06-22 18.07.252012-06-22 18.07.29

bila sampai tu aku macam.. “gila best kampung ni!” kelas yang ada 8 meja kerusi tu kelas tahun 1. kelas lain banyak la jugak muridnya. kampung ni di kawasan gunung/bukit mcm tu. mesti sejuk pagi pagi tu kan? ah ah.

oh exactly depan pagar sekolah tu ada jambatan gantung pegi kampung seberang. masa kami sampai tu bunyi riuh-riuh suara budak-budak mandi sungai dan ibu-ibu basuh baju. macam best kan?

haaa! tapi pigi sana bukan jalan-jalan. pigi buat kerja dan pigi mengajar. matik. mudah-mudahan cemerlang amin!

Friday, May 11

exam.

exam yang terakhir! next semester aku tiada exam suda. practicum seja. wohoo! wohoo! sikit lagi mau habis ni. ini pun kalau malas lagi mau study nda tau lah mau cakap apa. satu paper jak pun!

 

exam 15hb May. 16hb May kita sambut hari saya, hari guru :p

sem depan jadi cekgu purak-purak, tahun depan jadi cekgu suda. cikgu tinggi, cikgu garang. wuhoo! :p

 

selamat study kawan-kawan. satu jak lagi ni Smile

Mengadu.

Halo! Ching chong ling long ting tongggg *cakap cinak*

Saya tiba tiba muncul di blog dengan satu masalah di dalam dada ecewah gitew~

Bila saya mengadu dengan mai (housemate), dia cakap macam ni,

"Kita semua suda besar. Fikirlah elok2. Diri sendiri jak yang boleh bagi jawapan tu. Kalau mau, teruskan lah.. tapi kena berani tanggung consequences lah. Kalau x mau, tahan lah dulu"


Wahahaha! *gulp*
Checkmate terus.

Oleh sebab saya 'penakut' saya telan lah dulu semua permasalahan ini.


Sekian.
Yang jatuh cinta,
Puih!!

Nda ba~

posted from Bloggeroid

Thursday, April 5

4th of april

Mom and dad's anniversary dan saya lupa sbb busy gilak ;(


Saya tau 4hb. Saya ingat tp sy nda care pun hr ni berapa hb. Yg saya tau hari ni hari rabu.


Semoga Allah tidak tarik nikmat kebahagiaan kita, ibu, ayah.

posted from Bloggeroid

Monday, April 2

siaran ulangan: zorb-ing

WARNING: tidak sesuai untuk tontonan kanak-kanak di bawah umur.

DSC_2000DSC_2001DSC_2002DSC_2011DSC_2016DSC_2027

secara ringkasnya, itulah zorb. masuk dalam bola-bola guling-guling turun bawah bukit macam hamster. ada dua jenis, satu yang kering, satu yang basah. kalau yang basah lagi best sebab ko pusing-pusing dalam tu dengan LAJUUUU hahaha sampai kau lucu sendiri dalam tu. macam masuk dalam washing machine.

boleh tahan seronok lah. tapi ada lagi yang beronok-ronok masa trip tu. tengok gambar bawah ni!IMG_6208

UDANG BAKAQ UOLSSS! hahahah. ingat lagi masa ni. kawan-kawan semua excited. ribyyyy cepat pegi situ ambil gambar! hahaha. tengok muka excited xbole blahh =_=”

masa ni, aku main 2x tau. jadi bila da guling-guling sampai bawah tu, kena naik kereta lagi sekali untuk pegi atas bukit lah kan. masa nak naik kali kedua tu lah jumpa dorang-dorang ni. haha

IMG_6211

IMG_6222wahahaha. ai naik kereta pegi atas dengan dorang wey! tapi duduk depan. potong betul! Smile with tongue out

IMG_6223

masa ni cakap melayu jerit kat kawan konon-konon cakap apa ntah, padahal saja pose untuk simpan bukti Smile with tongue out

IMG_6234

OOPSIE! hahahaha. ini sumpah bukan kerja aku. kerja nana! LOL. camera trick yang denjeres!

IMG_6239

taraa! habis!

ni semua kerja nana. dia belek-belek gambar masa trip pegi north island. pastu teringat incident ni. hahaha. sudahnya, aku join sekali tengok gambar lama. AH. RINDU.

 

 

hari hari rindu tauk. kadang-kadang bila duduk ramai-ramai cerita dengan kawan-kawan, terus jadi sedih. boleh sebak. boleh nangis. bila lah dapat balik nz lagi. AIRASIA X suda cancel flight pegi chch ni, lagi lah macam susah mo pegi uwaaaa T_T

 

1st of April – ada 7 bulan lagi. sedihnya. nanti bila posting, mesti susah mau jumpa kawan-kawan. mau kacau sapa nantiiiiii T_T

Friday, March 30

Starbucks earth hour deal!





Jom! Jom! Pok free~ hahaha

posted from Bloggeroid

Sunday, March 18

my current read

20120318_000352

20120318_000430

20120318_001058

20120318_001120

 

rasa macam kena di hati jak kan? haha. nda pasal-pasal aku pegi baca buku ni~ baru masuk chap 3 and i loike it!

 

masa pegi buku ni aku bawa tira. dalam bookstore tu dia sibuk jugak mau mintak buku. jadi dia ambil lah satu komik islamic ni. budak-budak punyalah ofkos. tapi aku tengok buku tu macam tinggi sikit level dia untuk tira.

tetiba dengan mulut tumpis dia, dia bising-bising dalam kedai kecik tu.

“kak! belikan saya ni! cepatlah. cukup tu duit kakak. saya mau ba ni” kuat ba tu dia cakap T_T

“baby baca ka jugak?”

“iya ba”

dia belek-belek tu buku. pastu dia cakap “eh. mana tanda halal dia ni! ha. tiada tanda halal ni. mana ni tanda halal dia?!” mengencang nihahahahahahaha!

malu kakak dek. tapi terhibur jgk. T_T mentang-mentang buku islamic kau cari tanda halal lah terus.

aku cakap “buku manada tanda halal la!”

dengan innocent dia jawab “oh ok” =_=”

 

 

yeyeh blog suda update haha.

till then people. happy birthday, z :)

Saturday, March 3

masalah. masalah.

balik dari tempat yang best, ke tempat yang tidak best. apa ko rasa? kencang habis lah kan? T_T
tapi apa-apa pun harus adapt lah. no choice.

bukan mau cakap tempat tak best. best lah tanah air sendiri, semua ada. semua hebat. tapi bila orang treat kau mcm budak-budak, sikit-sikit mau kena marah, system yang tak berapa nak betul, expectation yang melangit tapi input yang haihhh~ susah cakap. pastu dengan curriculum document pulak yang memang 100% betul! tak boleh kena ‘sentuh’ pfft. mcm mana mo buat changes? stressful wey. belajar pun nda best.

cepatlah habis belajar.

Tuesday, February 28

sakit ‘M’

mak wani cakap, jangan cakap malas. cakap M. M blogging (macam mohammad blogging pulak) haha. aku bukan tidak cuba blogging. suda cuba banyak kali. type, masuk draft, type delete. hilang tiun. sorry lah~

sepanjang aku nda blogging aku hidup macam biasa jugak. kejap emo, kejap hyper, kejap tidur memanjang, kejap busy dengan hal-hal maktab. ada jugak benda best mau up dalam blog ni, tapi selalu tiada mood. oh in fact, aku suda jarang gila on laptop! selalu online via mobile. eh cerita phone baru pun belum update lagi dalam belog kan. hehe. apa? i-something? no no no~ *ckp mcm ust don* aku tak jadi beli i-something. penat jak berabis dulu kan? haha. eh. panjang pulak membebel. padahal aku mau kasi upload gambar banyak-banyak seja td pun. ba, kita tgk gambar la ho?

20120226_164600

last weekend aku keluar sorang-sorang sebab depresi mungkin ahaha. makan banyak sebab mau balas dendam. padahal nanti yang rugi body sendiri. pintar bukan? masa aku makan tu tiada orang pun dalam restaurant, aku sorang jak. argh ^^$(*&$. loner abis. pastu bole-bole pulak brain freeze! haha. sbb bosan gilak dalam tu tetiba tangan automatic google brain freeze. pastu conteng tisu. apa jadah itu? T_T

20120226_172101

jumpa pen merah jak dlm handbag. maklumlah. cekgu kan~ haha! sebenarnya aku baru perasan jugak aku suka conteng tisu. ntah apa apa.

Jodoh

BAHAHA! jiwang ka? aku buat utk kawan yg tengah jiwa kacau haha dlm kelas madam ehem yg bosan~ pastu tetiba madam berdiri belakang aku. pfft. nasib baek bru siap lukis, belum tulis semua tu. kahkah. oh ni random habis. terjumpa quote tu di facebook kalau nda silap. dan sebenarnya aku tgh mo belajar cursive writing nih. adoih. tapi macam susah pun. kena banyak main conteng-conteng lagi. habis lah buku aku heh!

One day

ni novel baru beli last week kot. teringin gila mo tengok movie dia lepas beli buku ni. tapi lepas tengok movie malas suda baca novel dia! haha. cerita bole bole lah. sedih sikit. ending tabest tapi bole terima =_=”

1330313100576

-cute stuff! haha-

1330171593174

ko ada potong/bukak/kupas kelapa muda pakai pisau? hahaha! last week aku demam. chinese friend aku pegi beli kelapa muda banyak2 suruh minum. lol. comel kan? pastu kami sama2 excited kupas kelapa sampai bersepah2 T_T boleh tahan cekap jgk kan? :p

2012-02-15 21.10.352012-02-15 21.08.25

sharon & lisa smith conteng galaxynote aku masa kitorang keluar dinner! # happything! oh yes, dorang datang kuching 2 minggu lepas. sharon & lisa excited mau beli note jugak heheh

 

ok. sudalah dulu. bye!

p/s: ein dtg kuching april ni yeay! ain might be joining us. good night people!

Tuesday, February 14

parents and their text messages

ayah :

no question mark, no period, no pause. jadi kau baca pun satu nafas jugak dengan nada tegang sikit.

cth: “k ayah suda bank in jimat sikit dek suda solat ka

contoh je laaaa. kitewwww bukan selalu minta duit pun~~ (ya rite! hahaha)

ibu:

berabis short form, ada ketawa-ketawa, ada bunyi keibuan sikit. and yes! banyak dot dot dot. remaja-remaja tauk! hallaaa~

cth: “hehe k cyg.. mis u.. jangan lupa solat..”

(whattttt? cyg??? sapa ajar ni begini nihhh!)

saya ajar ibu saya whatsapp terus dia bangga-bangga mengajar ayah saya haha! padahal jarang nye juge pun whatsapp~~ hp pun dalam handbag saje~ =_=”

random post. bye.

page 45 of 366 – ah. valentine’s day! (ok ok memang lah taboleh sambut, sape juge pun mau sambutnye adoih.. cumanya kamu nda rasa ka macam satu dunia tau hari ni VD tapi ko tau jugak ko tabole celebrate tapi ko nda bole mengelak jugak daripada tau hari ni VD sebab di mana-mana orang cakap pasal VD hahahaha hentamlah apa aku cakap nih!)

Sunday, February 12

page 42 of 366–F&F

semalam pigi keluar dgn budak-budak harbour terace! kononnya bagi reward untuk diri sendiri sebab minggu ni minggu yang sangat bikin penat. macam-macam benda kena buat & hantar. kelas petang pun banyak =_=” capek tauk. panas lagi. menangis jak nda T_T

jadi, sebab kami jarang keluar sama (tipuhahahaha – alasan seja mau keluar pun), kami mau dinner sama lah kononnya nih. dan semalam kami pegi bawah jambatan opposite kubah ria makan seafood!

20120210_223532

hah! musim elaun baru masuk bole lah makan sedap nda ingat dunia. nanti hujung sem merengek-rengek lah mengadu miskin dengan orang tua. hehe. dasar anak bertuah.

tadi pulak da bacaan doa selamat sekali dengan housewarming di rumah kawan-kawan. ah, bestlah dapat berkumpul ramai-ramai lagi balik. dulu kat dunedin rajin jugak buat makan-makan ni. rindu dunedin. rindu banyak-banyak. sekarang balik-balik tengok gambar dan tengok video pastu geram-geram nda dapat merasakan semua tu lagi. haihhh..

random 1: falihin (ein) nanti mau pegi NZ! dia pegi uni sayaaaaaaaa! bestnya dia! dia excited suda tu.

random 2: hari tu saya nda mau balik cuti bulan 3 nanti. jadi bila saya call rumah, saya kena marah ni sebab nda mau balik. merajuk terus 3 hari! haha. sekali beli lah jugak tiket sbb malas kena bebel. jadi kan, tiba-tiba semalam ibu sy suruh ikut bawa nenek pegi KL bulan 3. bah, kan suda rugi, bagus direct pigi kl dari kuching jak hari tu. aiyoo! tapi nda pa lah. saya mau balik rumah jgk dulu ambil barang baru jalan kl! hekhek. sooooo see you next month KL! (eee, apa jak la best di kl tu kan? =_=”)

random 3: eh, kawan-kawan. setakat ni saya tiada homesick lagi! ahahaha! hebak jgk ni perasaan. siap nda mau balik lagi masa cuti nanti. kenapa begini ah? heran jgk ni. eh, jangan tegur lah kan? nanti tiba-tiba esok homesick baru tau!