hari ni x pegi sekolah! kampus aku kena kuarantin. H1N1. SBE ditangguhkan.adoih. semakin merisaukan lah wabak nih.
taper2. meh tgk2 gmbar meh..! haha
--------> hari pertama <--------
--------> hari kedua <--------
yang dikuarantin,
atiqah
hari ni x pegi sekolah! kampus aku kena kuarantin. H1N1. SBE ditangguhkan.adoih. semakin merisaukan lah wabak nih.
taper2. meh tgk2 gmbar meh..! haha
--------> hari pertama <--------
--------> hari kedua <--------
yang dikuarantin,
atiqah
aku dah agak hari ni akan jadi sedikit boring. tiada kerja hari ni. baca novel. uhuhuhu. budak2 masih lagi ujian. awal pagi, breakfast. sedap ouh. then, bosan, bosan, dan bosan lagi.
dalam pukul 11.35 kitorang ikut ketua panitia masuk kelas. adoih la. tengok gelagat budak2 tu, aku x dapat bayangkan mcm mana lah bila aku jadi cegu betul2 suatu hr nanti. susah wey mo control budak2 tu. cegu tu cakap, kelas tu kelas terkecil. meaning, kelas yang paling kurang murid. kelas lain ada 40+ pelajar. dush.
hujung minggu ni ada sambutan isra’ mikraj di sekolah tu. azman kena latih budak2 tahap 2 nasyid. nampak nya esok kena balik pukul 2.30, or maybe 3.30 =.=’
till then people,
atiqah
BERMULA ESOK!
kita lihat apa yang bakal berlaku k~
insyaAllah, akan ku update dari sehari ke sehai (selagi nyawa dikandung badan! ciayok!)
atiqah,,,
-saya, yang melapor BUKAN dari tempat kejadian-
tengahari tadi, aku pergi tengok sekolah untuk SBE (school based experience : masuk kelas 2 minggu – classroom management) minggu depan. kami 4 orang sekumpulan (aini, kak tiah, azman)
handycam yang ibu pos dah sampai pagi tadi. cepat sungguh. hoyeah2.
ok, kami berempat dapat sekolah ST ANDREW. tadi ingatkan nak pergi tengok2 lokasi jak pun. risau sebab sejak hari tu bila tanya orang2 kuching, tak ada sorang pun yang tahu lokasi sebenar st. andrew ni. nasib baik, ada sorang abang ni (taxi driver), yang tahu tempat tu.
sampai di sekolah tadi, dapat pas pelawat. haha. macam skema! lepas tu, budak2 yang tengah berlegar2 kat depan sekolah tu dah sibuk2. heh. azman dpt title ustaz free2. ekekeke. (azman – pakai songkok & berjanggut)
mula2 tu kitorang tak plan pun nak jumpa guru/guru besar/pk sekolah tu. sbb ingatkan nak tengok2 lokasi je supaya tak sesat nanti. tapi sampai sana, guru besar bawa kami masuk opis beliau. lepas tu sembang2 sikit. time tu tak bawa apa2 surat pun. guru besar sekolah tu pompuan, Pn Roseline. heh. terus teringat my mum tadi. hohoho. melalui cerita ceriti beliau tadi, beliau seorang yang agak komited. (pandangan awal aku).
then, kitorang tandatangan buku pelawat! phewwit..! (hahaha. hapa yang engko teruja sangat la wahai!)
kemudian majlis bersurai! ngeh3.
**********************
ok, merujuk kepada tajuk di atas, saya dengan extremely happy-nya mengisytiharkan bahawa elaun untuk sem ini telah selamat di terima oleh diri yang sungguh miskin ini. huwa3! (ketawa sampai menggigit jari!)
semalam membazir, hari ini membazir. duhh. insaf la wahai!
ayah pesan semalam, “jadilah orang kaya yang berhemah.” haha. mendalam siot. selalunya ayah pesan, jimat2 (masa elaun belum masuk), skrg ayat tu dah tukar. haha. lebih berkesan aku rasa. (berkesan ka wahai?? ekekeke)
sedih. ayah ibu mau pegi singapore ptg ni. sonok nya mereka, saya jeles ok. mau ikut, tapi passport x buat lagi. *tiba2 mulut saya seperti melengkung ke bawah, macam ni lah lebih kurang -----> :(
ouh. sadis nya. ayah ibu gumbira tgk liverpool, saya di sini berperang dengan assignment.
ouh ya. saya mau amek lesen suda. lalalala~
sekian. salam.
-nurul-
kwn sy bersiar2 di you tube. dia jmpa clip2 yang berikut. haha. selamat menonton!
.
.
.
.
credit to mahirah :p
ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT MALAM..
perhatian kepada semua pembaca,
saya….
.
.
.
saja2 nak bagi salam~
lalala~
*teda idea mo update. off to bed! nite all. esk kelas awl pagi. zzZ
kamu yang pertama:
sering ghaib entah ke mana. apa kau ada suis yang memerlukan aku untuk menghidupkannya baru kau boleh menunjukkan kewujudan mu? kenapa hati ku yang sentiasa besar untuk menerima mu ini, sering kau uji ketabahannya? tidak besar permintaan ku, hanya sekadar memohon agar kau meyakini ku kau sentiasa di sisi.
kamu yang kedua:
lama sudah kita saling mengenali. tapi kenapa menjauh akhirnya? erm. mungkin aku yang tidak memahami, atau berfikir terlalu banyak. (aku adalah pemikir benda remeh yang terkemuka, sila ambil perhatian) hilang rasa untuk berkomunikasi? mungkin kita tiada isu untuk dikongsi. sedihnya wahai sang hati, pabila satu persatu teman yang pernah mewarnai hilang tidak berganti. sob3!
tgh buat apa? dah sihat belom? kerja ok? terima offer ari tu x? dpt kos apa? skg d mn? haihh.. rasa empty gila skg ni.
(haha! tengah aku type dengan penuh filink, keypad “Y” aku tercabut. duhh, ganas! apa maknanya tuh?? mengapa harus Y?? :P lalalala~)
kamu yang ketiga:
haha. mana suda orang ni ha? kadang2 saja aku nampak bayangnya. mencari2 juga aku kesempatan untuk berkongsi cerita ceriti dengannya. mungkin sedang bermasalah dirinya. semoga ya wahai kamu! :) <---- ayat hancus, tunggang-langgang.
point ke satu!
= lihat semua, teman/sahabat/kawan/handai sentiasa datang dan pergi dari hidup kita. datang nya tak pernah diundang, begitu juga masa perginya. kita apabila ditinggalkan (sementara atau selamanya) harus berbuat apa? meratapi atau meneruskan perjalanan sambil menanti kehadiran teman/sahabat/kawan/handai yang baru?? jawapan di tangan kita.
huhu. jawapan di tangan aku bagaimana? (LOL) jawapannya: aku masih termangu di sini, kononnya setia dan baik hati (thuik!). heh, tapi aku tahu, mungkin juga sudah masa untuk aku meneruskan hidup tanpa bergantung pada mereka2. ouh. sedihnya saya!
ok! satu point saja. ha! ha! ha!
semenjak dua menjak tiga menjak ni, pasan x aku selalu melontar emosi di blog ni? salah satu alasan adalah kehilangan tempat mengadu di dunia realiti (yakni kamu-kamu yang pertama, kedua, dan ketiga di atas itu). jd, terluah lah rasa hati di dunia maya ini.
tabah wahai hati. jangan berfikir terlalu banyak.
*mungkin mereka2 itu juga sedang bermasalah. kan?*
--yang mendoakan kesejahteraan kamu3--
qa, nurul, tqa
apa? apa matlamat hidup mu? inilah salah satu jawapan yang aku tidak punya jawapan! dari dulu, aku resah sebab ketiadaan misi/visi/matlamat/watever. sehingga hari ini.
macam org yang buntu mencari identiti kan aku ni? haha
dengan keadaan yang tidak bermatlamat ini, aku selalu tidak bersungguh-sungguh dalam membuat sesuatu. senang cita, macam endah tak endah dalam semua hal. aku tak pernah buat sesuatu dengan sepenuh hati, atau membuat sesuatu dengan impian/harapan yang tinggi. TAPI sering mengharap hasil yang BOLE TAHAN memuaskan. see! apa yang aku harapkan hanya setakat “bole tahan” punya level je. huh! (=_=’)
ibu pernah cakap, aku bukan tak boleh buat betul2, cuma aku kurang rasa tanggungjawab. ibu selalu tekankan, kena bertanggungjawab dalam semua hal. huhuhu… bukan seperti ibu, aku TIDAK komited dalam melakukan semua kerja. ahh! kenapa gen kerajinan tu tidak mengalir dalam diri! hahahahaha..
ngko suka suki! lahir2 je terus mau ada gen RAJIN dalam darah! amboih2..manyak chantek!
menyesali, menyesali dan terus merenung keadaan diri. itu saja yang mampu aku buat? heh. alamatnya masa depan dan arah tuju ku akan TETAP menjadi samar-samar.
bila aku mau bangkit pun masih samar-samar.
*masih berfikir: result aku ok atau x ok sebenarnya ni??*
*berfikir*
*berfikir lagi*
BINGO! result aku BOLE TAHAN je!
damn. adios!
hari ni, kelas sangat pack. dari pukul 0730 hingga 1615. penat! =.=’
tapi… apa yang tak menarik, aku tak pay att pun kat kelas. sepanjang hari k! huhu. rasa rugi. mmg sgt3 rugi! pergi kelas dr awal pagi smpai terbenam matahari (ok, auta semata, smpai pukul 4 je) tapi, langsung tiada INPUT!!
apa aku buat? main game kat fb. main2. berkhayal. MAKAN! isk3.. tak baek punyaaa~
hoh. kejap lagi lepas dinner pegi libry. silakan menebus kerugian tqa!
*sigh*
--ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara: “lapang sebelum sempit” --
tak tau nak rasa apa. kecewa? gembira? result aku tak lah cemerlang. tapi tak juga teruk. alhamdulillah. syukur3…
tak lama lagi fly. adeih. risau jgk. semoga segalanya berjalan lancar.
eh3… ni bukan result H1N1 ok! result exam sem lepas. he…
saya yang menyayangi ibubapa saya,
-atiqah-
yakni cepat terasa bila melihat muka seseorang tegang/muram/stress/dsb. aku berkecil hati. kerana aku rasa dia tidak senang dengan keadaan/sesuatu/seseorang. aku kecil hati ok. mungkin orang itu ada masalah kan? mungkin juga tengah resah jiwanya. tapi aku kecil hati. sob3…
mengapakah begitu wahai hati??
pernah dulu aku terifkir --> aku tidak pernah merasai kesusahan hidup, tidak pernah dihinggapi dugaan yang tidak tertanggung, malah jarang sekali merasa penderitaan yang menguji ketabahan. dan kerana itulah, hari ini, aku tidak pernah bersyukur dengan apa yang aku miliki, tidak matang dalam kelakuan mahupun pemikiran, dan kerana itu juga aku merasa kekurangan pengalaman berharga. selama hampir dua dekad aku menjalani kehidupan ini, belum ada suatu pencapaian pun yang boleh diri aku sendiri banggakan… RUGI rasanya. rugi kerana tidak pernah merasa kesusahan hidup, kerana aku percaya, itu yang akan membuat individu maju ke hadapan, itu yang akan menjadikan manusia lebih tabah, cekal, dan bersemangat untuk meneruskan hidup. ataupun mungkin sekurang2nya membuat manusia hidup dengan lebih bermatlamat.
bila aku menafikan kesusahan hidup ku, bukan aku mengatakan bahawa aku adalah anak orang berada dan sentiasa dilimpahi kesenangan. tidak sama sekali. kehidupan ku hanya sederhana, tetapi kehidupan ku ini dikepalai oleh ayah bonda yang sangat luar biasa kasih sayang nya. segala kemahuan, permintaan dan kehendak kami adik beradik akan sedaya upaya ditunaikan. kalau tidak mampu, mereka berusaha sekuatnya. walaupun mungkin sedikit lambat, percayalah, kedua insan yang terchenta ini akan sedaya upaya menyenangkan hati kami, anak-anak… senangnya hidup ku selama ini.
walaupun aku seorang perempuan. aku tidak tahu membuat kerja2 rumah. kenapa? kerana sejak aku kecil sehingga hari ini, ada orang yang melakukan semua kerja2 di rumah – pembantu rumah. senangnya hidup ku. tapi lihat, di sebalik kesenangan yang tiada kesusahan, adakah aku patut berbangga dengan ketidakpandaian aku mengemas rumah, memasak dan sebagainya? hey, aku sudah 20 tahun! masak pun tak lulus lagi. *sigh*
itu lah yang aku katakan pentingnya sedikit kesusahan dalam meniti kehidupan. kesenangan yang diberikan pada ku membuat aku lebih lalai dan leka.
heh… ironi nya bermula beberapa hari lalu…
di mana aku telah menerima satu dugaan yang tidak tertanggung rasanya. ujian TERBESAR yang pernah Allah turunkan kepadaku. membuat aku tidak mampu untuk berfikir cara menanganinya. menjadikan aku sedar bahawa ketabahan ku tidak sekuat mana. dugaanNya sungguh berat ku rasakan. aku memerlukan bonda ketika itu, tetapi agak mustahil kerana bonda kini sedang berada di Indonesia. aku buntu.
aku memohon agar dipermudahkan masalah, di tabahkan jiwa oleh yang Maha Esa. aku berfikir lagi… bukankah ini yang aku harapkan? yang aku nantikan? dugaan yang boleh mengajar ku erti kehidupan? dugaan yang boleh membuat aku lebih matang? jadi mengapa tatkala Tuhan menurunkan ujian dan menyempurnakan hajat itu aku pula hanya mampu mengeluh dan terus mengeluh?
ianya tak semudah yang kita harapkan, bukan? kadang2 apa yang kita inginkan tidak semestinya membahagiakan, kan? kita sering percaya akan hikmah yang muncul selepas kejadian, tapi sekuat mana hati kita untuk menjalani ujian2 itu?
bersyukurlah diberi kesenangan, bersyukurlah diberi kesusahan, bersyukurlah diberi kebahagiaan, bersyukurlah diberi penderitaan, bersyukurlah kerana kita harus bersyukur…
Ya Allah, tidak tertanggung rasanya ujian ini. ku mohon agar Engkau ringankan lah ia, atau hilangkan lah ia… dan berilah aku petunjuk untuk melakukan apa yang sepatutnya. yakinilah aku bahawa ada sinar yang menanti di hujung perjalanan nanti. sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
percutian yang best minggu kedua masa kitorang pegi Manukan Island. Seronot! i tell you~
meh3! tengok gamba meh. nanti ada masa free dtg KK i bwa you all jenjalan. jom2..!
seronot. seronot yang x boleh digambarkan. tapi time tu aku tengah majuk. sbb my dad x kasi pegi reunion di TAWAu!!!
tapi, sikecik – tira. menceriakan hari2 kami! aku ketawa, ketawa & terus gumbira.
sekian.. :)
Menyempurnakan hajat & niat yang tergendala. aku update cerita percutian aku yang BASI. haha.
Minggu pertama. tiada apa yang special. duduk di rumah, makan, tidur, itu saja perkara lazim yang akan aku laksanakan. (sejak kecil aku ada pembantu rumah, membuatkan aku spoiled dan sungguh hampes dalam membuat kerja rumah)
Then, datang kazen aku dr LD. rumah aku meriah sekejap. kazen aku ada baby kembar yang berusia 5 bulan. chumel2 belaka~
so, sepanjang beberapa hari mereka di KK, aku jadi ‘tourist guide’ mereka. tunjuk jalan & bawa dey all jenjalan la kesimpulannya. satu kemajuan untuk aku sebenarnya, sebab sebelum ni aku x arif pasal selok belok kk yang agak kompleks. tapi, sejak beberapa tahun menetap d kk, aku suda faham la sikit2 selok belok dia. well, siap boleh jadi guide lagi.. ngeh3.. kemajuan bukan?
Teringat kisah bonda yang sedikit mencuit hati. suatu hari, masa aku da mula bosan duduk di rumah tanpa aktiviti yang sihat, bonda tiba2 semangat mengajak aku keluar. (selalunya, beliau lah yang paling liat bila diajak keluar, sila ambil perhatian). aku, cepat2 bersiap, berusaha tidak merosakkan mood beliau, takut nanti fikirannya berubah. he.. kami pegi 1 borneo. masuk ke “Tune” yang tgh buat ‘stock clearance’ sbb premis dorg mau pindah. my mum sangat pelik time tu – beli barang yang sgt3 tidak relevan – dan semuanya aku larang – sila imagine aku membebel2. hahaha. tapi for real, my mum sangat pelik.tiba2 aku macam kenal perangai tu. macam perangai aku yang tengah tensen dan sangat teruja bila ada kesempatan masuk shopping complex lalu mengambil barang2 tanpa berfikir panjang! hahaha. patutlah org cakap kami serupa! ;)
Aku sempat ambil peluang. hehe. mesti3! aku ajak bonda masuk padini. sempat grab wedges sebijik. :P
Senang hati satu minggu. :D
Balik tu lalu alamesra. huhu. “Alamesra” aku dah pindah twu :’(
hari2 lain yang biasa, aku berebut dengan tira, main game kat laptop abg. heh.
*yeah, report pertama berjaya
penulis sedang sakit. huhuhu T_____T. b_ncit pun sakit. cepat sembuh utk diri sendiri! yeah~~