Wednesday, March 31

Monday, March 22

mata sudah layu…

tapi buku belom habis baca.
mari tutup buku,
letak tepi bantal
manataw ilmu boleh meresap masa tidur
pasti sangat hebat!

 

haha. mabok~
nite people :)

Wednesday, March 17

clock tower seribu makna (apakah!)

IMG_3632

dari rumah pegi town, suda cekap. dari rumah pegi college of edu, suda sangat cekap. dari rumah pegi library (penting ni) oh, mmg sangat cekap jgk. kalau tiba2 tersesat area town tu, insyaAllah boleh cari jalan pulang. maksudnya, sy suda masuk tahap sebati dengan tempat baru yg dingin membeku ni. sampai kadang2 rasa mcm di tempat sendiri. yalah, sebab ramai budak malaysia sini. kawan2 pun ada 56 org yg mmg kenal dr kuching lg. best, mmg best.

setiap kali lalu clock tower, baru sy akan terasa macam d ‘oversea’ (muahahaha.. tiba2 rasa post ni poyo semacam~ xpa, teruskan! haha)
siyes ni, dlm masa yg sama jgk, bila lalu depan clock tower, hati sy terus jadi sayu tiba2. terus homesick! huhu.. apa kaitan? sbb terkenang sebab sy berada di sini. huhu. sebab terkenang ibu ayah (oh, ibu sebenarnya) yg semangat pujuk sy masuk dlm bidang nih.
hehehe.. control nurul, jgn meleleh plak~

huhu.. ntah bila la boleh ada naluri ke-cekgu-an ni. blajar dah masuk 3-4 taun. tapi macam nda pernah focus. huhu.. kadang2 dalam kelas, termotivate jgk la utk jadi cekgu yg cemerlang, ye, cikgu yang gemilang, ye! (ala2 zizan imitate dr.fadilah kamsah) hahahaha!
yep2.. kdg2 sungguh la bermotivasi, kadang2 sungguh lah down. hadoiy~ apa2 seja la.. moga sy sampai ke garisan penamat, dan tengok apa akan jadi seterusnya.

*******
habis cerita serius dan tragis
*******

hari tu, sy tiba2 rindu semua orang. sy on9, tengok adik online. video call la konon. tapi hampa gila~ semua org nda mau layan! nenek smpai suh off sebab (bosan kot tgk muka sy teda org mau layan) siyes teda org layan! oi! cekewa wey!! huuuu

sy pun kemudian call yg lain2 berkenaan (ehem2) :P
ni lagi la parah. ada ka patut ‘nda taw mo cakap apa’ adoi. cekewa jgn cakap la. senyap memanjang. heylow~ sy kol beribu batu jauhnya okeh~ tanya soalan bodoh pn ai senang hati menjawab okeh~ uwaaaa. tragis kan! sedih ai~

mungkin semua orang penat mau layan sy. atau mungkin hari tu ‘hari malas melayan si tqa sedunia’ ah. benci!

hehe. tapi itu cerita bbrapa hari lepas. hari2 berikutnya, masih ramai org layan sy. mereka adalah termasuk dlm golongan yang sanggup buang masa melayan kerenah budak panjang yang berotak pindik ni =.=’

hehe..

sekian. abis!
weee XD

p/s: woit2~! satu kebanggaan okeh boleh update cita panjang2 ni. suda lama nda update mr.belog. hehehe.. bersawang ka? bah, pegi cari cleaning kit utk laptop kamu. lap2 sikit skrin tu. skrin kamu tu yg bsawang! muahahaha

 

yg shomel,
atiqah. lalala~

Saturday, March 13

dr td sy baca buku nda pandai masukkk..

mcm mau nangis seja mcm ni :((

sejuk wey. angin kuat gila. macam mau tcabut bumbung! hyperbola ka? tp siyes kuat wey… hari ni semua org pun kluar. shopping, pegi meeting. sy teda mood. mau bermalas2an sbb sangat teda motivasi untuk bersosial hari ni. jadi, kesimpulannya sy sedang bersendiri di rumah dari awl pagi lagi. bosan pulak. hoho. ntah apa jd sm sy.

oh ya. sbb sy mau kasi abis baca buku kunun. klu minggu ni sy tangguh lg semua benda, mgu depan dan mgu2 seterusnya sy akan kurus dengan tiba2. ok, tipu.
tapi, yang menyakitkan hati, bila sy ada mood rajin ni, nda masuk la pulak apa yg du baca. bengang okeh! adoi.. xpa la. pelan3.

mau buat sebijik lagi belog yg family sy boleh baca. hahaha.. kejap la lagi, tunggu sy rajin brabis :)
oh ya, di blog tu nnti saya bakal berkolaborasi (giler ah!) dengan abang sy. hoyeah. jadi mcm sy mengupdate cerita dr sini, dorg mengupdate cerita dr sana. ha! cekap bukan?

wo wo wo~! angin kuat, smpal ada bunyi mcm org bsiul. gila ngeri saya sorg2 dlm bilik ni. huwaaa. hsemates! cepat la kamu balik
=.=’

 

Tuesday, March 9

homesick

dan pakwesick. hohohohohoho.....

call rumah smlm,
1. kapla ajul(adik) kena jahit. terkena cermin. adui. mesti sakit kan tu? ajul2...
2. DHL nda mau terima brg yg ayh sy mau kirim. kononnya kastam nda terima. mau kirim ikan bilis & udang kering. uwaaa... mau jgk! mau jgk! ameng lepas, senior pn lepas. kenapa DHL mcm babun nih?? nnti try pos mesia plak. haihs..
3. jam handalan sy tertinggal d rumah :(


lain2:
1. sy rindu semua org.
2. sy mau mcD, kfc, yoyo, 1901
3. sy ni pemalas sungguh. tp sy rasa saya suda rajin sedikit
4. sy kurang dgr music taw skg ni. mp3 sy nda bfungsi pn skrg. adeih..
5. yg ini paling sy rindu! MAU MSG BNYAK2... SY RINDU MAU TEXT ORG!!! uwaaaa


sy rindu si kentut dan sy mau pigi gaya street (ehem) dan sy mau pigi beach! dan sy mau dating. lalalalalala~


*kejap lg mau p klas dan sy blom mndi dan bfast! oh babai kamuuuu!

Sunday, March 7

rentetan peristiwa

 

tunggu.

tunggu.

dan terus tunggu.

impian termakbul.

bahagia like hell.

tapi kenapa hanya sekejap cuma.
(giler ayat x bley blah. cannot go~~)

kejadian sm berulang lagi.

mcm deja-vu.

deja-vu kapla hotak.

aku yg nda mau berubah.

perangai cam haram

huhuhu..

sekarang hati mula goyah.

tidak yakin dengan seribu kemungkinan.

woi. mau cerai smpai brapa kali?

gila talak ke hapa aku ni?? miahaha

fuh. nasib baek aku tader power mau cerai2 ni

:P

sekian. puisi tak boleh batu belah

tahun ke 3

yg menguji kesabaran.
give up.

happy birthday rin, kak epa, bang salleh.
hoho..
^_^

kawan2,
2009 / march / 07 : kita p bako kan!
sapa rindu kuching angkat tangan!! hehe

Saturday, March 6

5 jam awal

maksudnya, sy bersabar tunggu masa di malaysia bergerak.
sy tunggu, dan tunggu, dan tunggu...

sini suda abis kelas, hari di sana baru bermula.

saya suda mau tdur, di sana org baru sibuk balik rumah...

tidak sukaaaa!

suda malas mau menunggu.

sbb selalunya, apa yg sy tunggu tidak kunjung tiba.
hampa wey hampa
:(

Thursday, March 4

zack! bila bday ko tu??

heee.. sy lupa...
bulan ni kan??

Tuesday, March 2

normal kah?

pernah rasa penurunan mood yg mendadak??
cthnya :
Dlm hati nawaitu suda set mau video call, pastu tgh gembira2 internet plak slow gila babun. Trus conversation jd hambar, nda pasal2 emo..

tp bila pkir2 benda kecik jak pun. Apalah sgt video call tu? Esk2 pn bole lg.. Benda kecik jak pun.. tp ter-efek melampau apahal??
Pernah mcm tu??

Aku slalu mcm tu!
Kdg2 bila pkir... Aku pn nda taw apa yg hati ku mau.. tidak sukaaa.. Huu..

*feh! update via mobile ni :p

Monday, March 1

kala malam bulan mengembang~~

net akan jadi bengong! tensen haku. fb jadi serba putih dan bergaris2. (bley imagine? heho) tapi u tube bhapak laju, ym bjalan lancarrr..

apa masalah ha?

duhh~~

 

ari ni 1st lecture ai! jadual baekk pnya~ hahaha.. lepak sungguh.
nnti aku cita pasal semua2 tu okeh! (jgn pcaya, sbb aku slalunya mungkir janji pasal update2 belog ni. muahaha)