Saturday, July 4

cuti, bercuti & percutian…

Menyempurnakan hajat & niat yang tergendala. aku update cerita percutian aku yang BASI. haha.

Minggu pertama. tiada apa yang special. duduk di rumah, makan, tidur, itu saja perkara lazim yang akan aku laksanakan. (sejak kecil aku ada pembantu rumah, membuatkan aku spoiled dan sungguh hampes dalam membuat kerja rumah)

Then, datang kazen aku dr LD. rumah aku meriah sekejap. kazen aku ada baby kembar yang berusia 5 bulan. chumel2 belaka~
so, sepanjang beberapa hari mereka di KK, aku jadi ‘tourist guide’ mereka. tunjuk jalan & bawa dey all jenjalan la kesimpulannya. satu kemajuan untuk aku sebenarnya, sebab sebelum ni aku x arif pasal selok belok kk yang agak kompleks. tapi, sejak beberapa tahun menetap d kk, aku suda faham la sikit2 selok belok dia. well, siap boleh jadi guide lagi.. ngeh3.. kemajuan bukan?

Teringat kisah bonda yang sedikit mencuit hati. suatu hari, masa aku da mula bosan duduk di rumah tanpa aktiviti yang sihat, bonda tiba2 semangat mengajak aku keluar. (selalunya, beliau lah yang paling liat bila diajak keluar, sila ambil perhatian). aku, cepat2 bersiap, berusaha tidak merosakkan mood beliau, takut nanti fikirannya berubah. he.. kami pegi 1 borneo. masuk ke “Tune” yang tgh buat ‘stock clearance’ sbb premis dorg mau pindah. my mum sangat pelik time tu – beli barang yang sgt3 tidak relevan – dan semuanya aku larang – sila imagine aku membebel2. hahaha. tapi for real, my mum sangat pelik.tiba2 aku macam kenal perangai tu. macam perangai aku yang tengah tensen dan sangat teruja bila ada kesempatan masuk shopping complex lalu mengambil barang2 tanpa berfikir panjang! hahaha. patutlah org cakap kami serupa! ;)

Aku sempat ambil peluang. hehe. mesti3! aku ajak bonda masuk padini. sempat grab wedges sebijik. :P
Senang hati satu minggu. :D

Balik tu lalu alamesra. huhu. “Alamesra” aku dah pindah twu :’(

IMG_0907

hari2 lain yang biasa, aku berebut dengan tira, main game kat laptop abg. heh.

 

 

*yeah, report pertama berjaya

penulis sedang sakit. huhuhu T_____T. b_ncit pun sakit. cepat sembuh utk diri sendiri! yeah~~

Saturday, June 27

cekap, bijak dan betul…

1) Bekas kekasih saya adalah...
ZUMI ZOLA. (PEGI GOOGLE K)
2) Saya sedang mendengar...
BUNYIK KIPAS BILIK YANG SUNGGUH MACAM LAGU DANGDUT
3) Mungkin saya patut...
TIDUR SEKARANG SBB ESK ADA KELAS GANTI..
4) Saya suka..
- MAKAN BURGER, CISKEK, AYAM PENYET!
- MAIN GAME
- JALAN2
- MEMBEBEL
- MERAJUK
- BAJU, KASUT, BEG
- KALAU ORG BELANJA SAYA.
- KALAU ORG KUAT GOSIP. HAHA
5) Sahabat-sahabat saya...
- SUNGGUH MENCERIAKAN HARI2 SAYA. BAIK BUKAN?
6) Saya tak paham...
- KENAPA SAYA SUDA MALAS MAU UPDATE BLOG CHOMEL NIH. TSK3…
7) Saya kehilangan...
- MASA BERSOSIAL BILA SAYA ONLINE.
8) Ramai yang berkata...
TINGGINYA~
10) Cinta itu adalah...
CHENTA. SAYA SUKA CHENTA! EHEH…
11) Di suatu tempat, seseorang sedang...
AHH.. TIBA2 LAGU DAFI BERKUMANDANG DI FIKIRAN SAYA, “APA AGAKNYA KABARMU DI SANA?”
12) Saya akan cuba...
UNTUK MENDAPATKAN TIKET PERCUMA KE PARIS.
13) Ayat SELAMANYA membawa maksud...
SELAMANYA… ERM… MUNGKIN HINGGA HUJUNG WAKTU.
14) Telefon bimbit saya...
ADALAH TELEFON BIMBIT ADIK SAYA.. AHAHAHAHA. MISKIN BAH SAYA NI.
15) Bila saya terjaga...
SAYA MSG 4 ORG CHENTA SAYA: AIN, EIN, INNOWH, MUNCIT
16) Saya paling meluat...
TGK ORG KUMPAU.
17) Pesta/parti adalah...
SANGAT JARANG SAYA PERGI. HAHA
18) Haiwan yang paling comel pernah saya temui...
SAMAD. TAPI DIA HILANG SUDA. MUNGKIN MATI, MUNGKIN MELARIKAN DIRI, MUNGKIN JUGA TERSEPIT DI BELAKANG PETI SEJUK, ATAU MUNGKIN BERSEMBUNYI DI BAWAH TANAH. AHH. TAPI DIA BUKAN PET SAYA. MALAH SAYA TIDAK PERNAH BERJUMPA DENGAN NYA. SAYA CAKAP DIA CHOMEL KERANA TUANNYA CHOMEL. HA-HA-HA.
19) Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah...
SAYA SUKA SEMUA PERINGKAT. SEBAB SAYA ADALAH GEMBIRA UNTUK MENIKMATI SEMUA KEJADIAN YANG PERNAH BERLAKU DALAM HIDUP SAYA.
20) Hari ini...
(SABTU) TERPAKSA PERGI KELAS LAGI, ADA KELAS GANTI UNTUK HARI RAYA NANTI. –WAH, RAYA MENJELMA LAGI?? CEPAT SUNGGUH MASA BERLALU-
21) Malam ini saya akan...
NDA TAW LAGI
22) Esok pula saya akan...
TIDUR DI SIANG HARI
23) Saya betul² inginkan...
KEADAAN SEPERTI YANG SAYA GAMBARKAN. TAPI IA MUSTAHIL. SUDAHLAH MENYESALI SEGALANYA, MARI BERSYUKUR DENGAN APA YANG ADA
24) Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini...
ALAMAK, MACAM MN LAH AKU BOLEH TAK PAKAI LIPSTICK HARI NI.
25) Pusat membeli-belah atau arked permainan...
OH. SAYA SUKA DUA2.
26) Makanan barat atau Jepun...
BARAT.
27) Bilik yang terang atau gelap...
BERGANTUNG PADA EKONOMI GLOBAL.
28) Makanan segera adalah...
MAKANAN YANG BOLEH DIMAKAN. HAHAHAHA.. YA3. SAYA YAKIN DGN JAWAPAN SAYA!
29) Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang...
NITE3~
30) Siapa yang anda ingin tag...
AGNES MONICA. NEYH~

mau update, tapi kemalasan melampau. ini sebagai ganti ha-ha

Monday, June 22

riby in da house! yihuu..

halu. hoho. sekian lama terdiam dan terpana, daku akhirnya kembali. yeah. ngahahahaha..
sa bercuti bah. 3 minggu. ngeh! kesian si belog, dipenuhi sawang2. mari kita mengupdate!!

tapi… pelan2 ar…
banyak ni mo share2, tapi bagi sa ruang bernafas dulu.

pagi tadi dah start kuliah. hari pertama untuk sem ni. seronok!
jumpa gadis2ku, weee, suka3! bole gosip2, cita2… semoga rindu mereka padaku beransur pulih. hahahaha <--- perasan dirindui…

okeh. disebabkan ada 3 minggu cuti sa ari tu, sa buat report dlm 3 part ya! (next entry k) bah, sapa yang suka stalking sa tu, aktifkan dirimu kerana daku juga kembali mengaktifkan diri! ha-ha-ha.

heh, sa juga dengan tidak besar hatinya ingin berkongsi tentang tumbesaran yang berlaku pada diriku sejak kebelakangan ni.. ah!! kebuncitan melampau hampir2 berlaku! transformasi mungkin berlaku akibat muvie transformer mo kluar tdk lama lg. kwang3…
siyesly, menggumuk wo sa ni! di rumah mum sa membebel suda sbb nda mau kontrol makan. abang sa panggil sa L. L untuk LAGAK! (Lagak tu se-species dgn rakus atau kuat makan yang melampau) Adik sa pula cakap sa NAGA! dia cakap nafsu makan sa macam nafsu naga. melampau pulak tu kn? ho ho ho..

err.. abis idea suda.. BYE!

-ROGER-