Saturday, June 30

2 July–12 October

aku suda malas blogging. jadi jangan expect entry yang seperti dulu hahaha. tapi tengok lah keadaan macam mana. ni mau blogging balik sebab mau update sikit-sikit je dan sebab aku start practicum isnin nanti. jeng3! hehe

hari tu aku pegi tengok sekolah da pun. dan sepanjang minggu lepas hadir taklimat pasal practicum. macam sayur yang layu dengar talk setiap hari hahaha. hari tu ada jumpa guru pembimbing sekolah aku pastu dia cerita sikit-sikit pasal sekolah tu. okaylah. okay. cikgu lelaki jadi mudah-mudahn tidak cerewet T_T

sekolah ni ada 106 students termasuk pra sekolah. majority orang bidayuh. oh jauh sekolah dlm 45 minit dr rumah. kena prepare breakfast dan lunch sendiri, dorang xda canteen. cool gila kan? =_=”

nah, tengok gambar! :)

2012-06-22 17.52.312012-06-22 17.52.352012-06-22 17.55.392012-06-22 17.52.202012-06-22 17.56.412012-06-22 17.56.492012-06-22 17.57.362012-06-22 17.58.202012-06-22 18.02.542012-06-22 18.06.492012-06-22 18.07.102012-06-22 18.07.172012-06-22 18.07.252012-06-22 18.07.29

bila sampai tu aku macam.. “gila best kampung ni!” kelas yang ada 8 meja kerusi tu kelas tahun 1. kelas lain banyak la jugak muridnya. kampung ni di kawasan gunung/bukit mcm tu. mesti sejuk pagi pagi tu kan? ah ah.

oh exactly depan pagar sekolah tu ada jambatan gantung pegi kampung seberang. masa kami sampai tu bunyi riuh-riuh suara budak-budak mandi sungai dan ibu-ibu basuh baju. macam best kan?

haaa! tapi pigi sana bukan jalan-jalan. pigi buat kerja dan pigi mengajar. matik. mudah-mudahan cemerlang amin!

Friday, May 11

exam.

exam yang terakhir! next semester aku tiada exam suda. practicum seja. wohoo! wohoo! sikit lagi mau habis ni. ini pun kalau malas lagi mau study nda tau lah mau cakap apa. satu paper jak pun!

 

exam 15hb May. 16hb May kita sambut hari saya, hari guru :p

sem depan jadi cekgu purak-purak, tahun depan jadi cekgu suda. cikgu tinggi, cikgu garang. wuhoo! :p

 

selamat study kawan-kawan. satu jak lagi ni Smile

Mengadu.

Halo! Ching chong ling long ting tongggg *cakap cinak*

Saya tiba tiba muncul di blog dengan satu masalah di dalam dada ecewah gitew~

Bila saya mengadu dengan mai (housemate), dia cakap macam ni,

"Kita semua suda besar. Fikirlah elok2. Diri sendiri jak yang boleh bagi jawapan tu. Kalau mau, teruskan lah.. tapi kena berani tanggung consequences lah. Kalau x mau, tahan lah dulu"


Wahahaha! *gulp*
Checkmate terus.

Oleh sebab saya 'penakut' saya telan lah dulu semua permasalahan ini.


Sekian.
Yang jatuh cinta,
Puih!!

Nda ba~

posted from Bloggeroid