Wednesday, August 19

update!

alhamdulillah,
selepas masalah2 kecuaian semalam
tadi sudah beli tiket balik kk. tiket baru.. hu..
mahal sikit, tp xpa. yang penting dapat balik, tengok family
and paling penting dapat menyambut Ramadhan sama2
:)

pagi td, abang bgtaw di fb.
ayah, ibu, tira balik kampung (Lahad Datu)
abang tinggal sorang di rumah.
Nenek pulak sakit. hu.. harap2 semua ok2 jak.
dah kol parents, ayah ada urusan kerja rupanya
seronoknya tu balik kmpung. huuu

Best3. x sabar mau balik cuti.
Tp x best jgk, sebab nnti abg yg fetch di epot
21/08 insyaAllah balik KK
uwaaa. ayah ibu balik KK hari sabtu.
= balik rumah, ayah ibu belum dari kmpung
hu, adik2 yg lain pun balik rumah hari jumaat tu

Seronot.
thanx yanie, diba, wani.
temankan aku p epot. hu…
thanx jgk, bw p jalan2.
thanx jgk kerana tidak buat saya susah hati. heh

yes, sy kluar dgn pompuan. so what??
boooo untuk encik itu! :P

 

saya mau kasi private blog ni laa…
sapa mau jadi stalker tegar,
tinggalkan email okeh.

 

terima kasih pada yang mendengar

terima kasih pada yang memahami

terima kasih pada yang mendoakan

terima kasih kawan2 :)

Tuesday, August 18

pengajaran untuk si tqa yang sangat2 cuai.

walaupun kamu pernah melakukan sesuatu perkara itu sebanyak juta2 kali seperti juta2 lemon, ingatlah wahai semua, tidak semestinya perkara itu suda kamu master dengan jayanya! pasti akan berlaku kesilapan yang kecil tapi mungkin sangat besar impaknya. malah, besar lagi dari impak maksima.

kisahnya di sini. aku, si cuai yang melampau, semakin hari semakin cuai. hohoho. apa suda sa merepek ni? ok banyak cerita hari ni okeh.

begini, dalam setahun, aku balik lebih kurang 5/6 kali. balik kmpung. yes, balik kmpung atau balik rumah, dari campus yang berada di kuching ke rumah yang berada di kota kinabalu. (nama tempat sepatutnya huruf besar kan? ada aku kesah??)

kemudian, memandangkan aku balik dengan malarnya setiap tahun, aku lah jua yang book tiket sendiri. nama pun berdikari kan! jadi, kronologi nya begini. aku balik rumah (tahun ni) pada bulan feb (CNY), mac, may, aug, raya (sept), dan ujung taun. jadi, selepas balik pada bulan mac hari tu, SEINGAT aku, aku dah book tiket utk bulan aug. YES, SAYA BOOK TIKET AUG DULU SEBELUM MAY, DAN RAYA! jadi, setiap kali mum aku tanya begini, “bila lagi balik kk? suda beli tiket??” aku akan menjawab dengan YAKIN dan saksama seperti ini, “SUDAH! lama suda adik beli” (aih. sakit hati ku untuk menceritakan kecuaian diri sendiri)

jadi, seperti yang kamu semua jangkakan~ pasti lah si cuai akan berdepan dengan masalah bukan?

perkemvangan cerita vermula apabila aku tiva2 rasa tidak pasti, tidak yakin dan tidak sure bila sebenarnya tarikh flight aku ni. so, aku pun mencari2 lah itinerary dalam kom ni kan. MALANGNYA, ku tidak temui seurat benang pun. HOHOHO! maaf. obscene sedikit. HOHOHOHO! ok3 baik. kita smbung okeh. MALANGNYA, ku tidak temui jejak itinerary aku itu. ke mana perginya, aku tidak pasti. APA YANG AKU PASTI?? aku suda purchase tiket itu dengan jayanya okeh. PALUI! ahhh! (nah kan, marah balik ni)

jadi, kol ayah, minta tolong cek di mana2 kaunter airasia sana. sebab aku malas keluar. ayah cakap teda dalam rekod air asia. huhu. kaget okeh! ayh mcm mau marah suda time tu. takut okeh! kemudian, aku pun pgi la cek jgk d epot sana. lepas tu, tiada jgk rekod. kemudian gadis2 awan dania tu berkata, “mungkin status cik x confirmed masa beli hari tu”

aku dalam hati berkata, “bunguk sangat kah aku smpai nda tau confirmed atau belum confirmed. tapi tidak mustahil bukan? atau adakah aku tengah berkhayal tingkat tinggi sampai aku belum beli pun, tapi yakin suda beli???” (pilih la mana2 persoalan yang korang rasa betul k. aku pasrah dengan kebungukan kuh!!!)

*terdiam kejap. memikirkan nasib yang balik2 menyusahkan orang tua*

 

climax nya di sini pula. apabila aku membuat keputusan untuk tidak balik rumah. hoyeah. saya tahu pasti sukar untuk anda semua terima kenyataan ini bukan? tapi aku tabah, aku naked nekad. TIDAK BALIK OKEH!

cakap sama ibu, tidak mahu balik
ibu sedih2.. cakap baliklah!

(nyanyi macam nyanyi lagu “tanya sama pokok” ye)

ibu jangan sedih~ cuti bukan lama,
raya datang nanti, adik balik lah… T___T sob3~

ibu sedih lagi, suruh balik saja,
tapi adik baik, tamau menyusahkan…

ayah tepon saya, suruh saya balik
oh betapa tapa, terharunya saya…

(betapa tapa, kasi ngam tune HOHOHO)

palui kan saya? haihs… malasnya menyusahkan…

itu lah climax nya, di mana si tqa tersepit dengan perasaan yang sangat3 bersalah dan juga permintaan ibu bapa yang merindukan anaknya! thuik! HOHOHOHOHO

 

endingnya, saya belum beli tiket. hari ini mungkin. huhu

 

epilog pula, okeh. (btw, epilog tu apa? ngeh.)

mum kol, fikiran x tenang, melayang2, kacau, dan semua lah. pergi jmpa ustz, dan resultnya: makhluk ghaib mengganggu. AKU RISAU OKEH! hari tu lagi my mum mcm sakit2. mula2 ingat gastrik beliau yg sangat kronik tuh. then pegi cek kat klinik, mum kurang darah!! whooo… tidak pernah2 smpai tahap macam ni okeh.

sebab utama = mum kuat kerja, tapi malas makan. mungkin akibat ku sedut semua nafsu makan mak aku smpai aku jadi gemok skg ni. uhuhuhuhuh…

skg?? belum pun ok lagi tiba2 kes macam ni pulak. Oh Tuhan, janganlah Engkau tarik nikmat kesihatan itu dari bonda ku tercinta.

 

semua ni cerita dalam satu hari. ada sesiapa yang tegar jiwanya??? yang bisa menahan ujian sebegini? sandi. aku harus kuat. no wonder la my mum nk sangat aku balik. lebih2 lagi bulan posa kn? hurm… atiqah, atiqah… (geleng2 kapla)

 

 

 

saya,

atiqah

Wednesday, August 12

bertapa.

aku g jalan jauh2 jap. facebook off. blog off. phone off.

:)

slmt~




-atiqah-