Tuesday, September 27

wajah baru muka. muka siapa? muka buku.

baru-baru ni saja mark zuckerberg gemparkan seluruh dunia dengan wajah baru facebook kan? sampai trending jugak di twitter. di facebook pulak semua bising-bising. at first aku mengomel sendirian jugak, tapi lama-lama suka pulak. yalah, semuanya semakin mudah. bukak seja homepage, tinggal tunggu seja facebook stalkkan untuk kau. tak perlu scroll, newsfeed bergerak sendiri di sebelah kanan tu. yak ampun. awesomenya. nah, itulah, tak kenal maka tak cinta.

tapi kali ni ada lagi baru!! lagi canggeyhh. macam belog pun ado! aku sukalah. kalau kamu jenis yang simple-simple belaka, tidak perlu cubalah. nanti tak pasal-pasal kamu bebel aku pulak bila rasa tidak best. tengok dulu video ni ya? lepas tu fikir sepuluh kali. ini adalah antara keputusan yang mementukan masa depan kalian semua. ecewah

oh. facebook timeline pulak namanya. cool aye?!

ok. sekarang ada yang berminat? sila tengok link di bahagian description video tu! bah, tunggu apa lagi? ANDA MAMPU MENGUBAHNYA! Open-mouthed smile

Monday, September 26

my best friends’ wedding. eh, birthday.

hari tu 16 september satu malaysia cuti untuk celebrate birthday joy. nda ba~ haha. joy, kawan baek aku yang paling tua. tapi perangai macam budaks-budaks. aigoo. semoga lepas ni dia jadi semakin matanglah hendaknya. eh tp kalau dia jadi matang, sapa mau gila-gila dengan aku? oh fyi,  dialah antara orang PALING CEREWET dalam dunia. sangat sangat sangat cerewet. stress aku kadang-kadang.

malam birthday dia aku hilang mood sikit mau pegi ‘tempura’ kan dia sebab cake yang aku bake tak menjadik huhuhu Y__Y. tapi kawan-kawan yang lain semangat mau pegi, aku pun join jak lah. dan tadaaa! ni gmbar dia dgn housemate selepas jadi tempura joy.

and few days ago, on the 24th, daus turned 22! dia mula-mula nak lari dari kawan-kawan dia, then dia nak lepak rumah nana (selang beberapa rumah dr rumah aku) malam birthday dia tu. so, aku pulak plan dengan nana & neil nak buat kenakan kat rumah nana jak la. around midnight tu, aku, neil & housemates dia datang serang daus. eh tak serang pun. sebab neil tak kasik main tempura-tempura ni =_=” tsk. tak best. x boleh kenakan daus.

maka, event malam tu cuma ada acara potong kek dan ucapan yang bhapak panjang dr daus! pffft. bosan bosan~ xpa kasik can. birthday dia setahun sekali.

IMG_0354

oh dan sebelah tengaharinya i went out to town with the birthday boy. cari barang untuk buat banner tupai (yang subhanallah panjanggg ceritanya. nantilah aku ceritakan) =_=”

yang bestnya kami pergi makan rainforest. laaaaaaama gila aku tak makan situ sebab hilang nafsu makan kat rainforest seketika. haha. sebenarnya sebab malas mau menapak pegi situ.

perkara biasa terjadi bila aku pergi rainforest: sakit otak mau pilih menu apa. FOREVER macam tu! pfft. last sekali order dua. ha! ambek kau. hahaha

IMG_0359ini taugeh tiau! bukan kuey teow haha. stress aku. nasib baek sedap.

IMG_0363bihun siam yang nampak sedap tapi tasteless. patutlah masa buat choice tu aku lebih berat pilih kuey teow.

IMG_0360daus makan ni sampai tinggal cili sahaja. mintak spicy tapi x makan cili apa celupppp?

 

yang paling tak tahan:

aku: ko order spicy tapi x makan cili, apa cita oi?
daus: tak tak tak. aku takut nak makan, tgk ni ada biji2 dia. nanti aku appendix. pastu kena operate, pastu ada parut kat perut belah kanan. eee! nanti x cantik lah 6pax aku belah kanan!

*faint*

p/s: cita pasal RWC kat dunedin menyusul esok. insyaAllah. byes!

Friday, September 23

anak baru gedek.

sekarang kalau pegi shopping mall atau mana-mana supermarket aku mesti ada perasaan nda sabar mau ada rumah sendiri. nda sabar mau decorate. tengok set pinggan mangkuk atau tea set yang comel2, terus jatuh cinta. oh kiyutnyaaa! mau beli set pinggan mangkuk yang ni. ohhh yang ni comel. giler style yang ni! uwaaa.

pastu pegi tengok cadar-cadar yang cantek. pastu datang lagi perasaan nda sabar mau berumah (bukan berumah tangga, tangganya nanti dululah. awal lagi yokkk)

eih. terasa macam ibu-ibuan pulak. sekarang faham sudah kenapa zaman dulu mak aku suka cadar. sikit-sikit mau pegi beethoven tengok cadar, pastu ada musim bawak balik catalogue giacomo dari sekolah. haha. eh musim tupperware lagi. macam macam lah~ masa tu aku no feeling lagi tengok semua tu Y_Y

sekarang suda besar ka? memang begini ka perasaan ABG?
**ABG~ cara sebut: a-be-ge, maksud: anak baru gedek atau remaja2 gituloh!

ok nda sabar mau ada rumah sendiri!