Sunday, February 5

page 36 of 366

salam maulidur rasul. jangan lupa banyakkan selawat ke atas junjungan besar Rasulullah SAW

saya teringin mau baca buku ni. cari di kk tiada pun berjumpa hari tu. eh tapi belum cek di times lah.

biografi_with_bellyband_1-320x493

hari tu terjumpa di MPH, The Spring. tapi sebab saya suda beli 2 bijik buku masa tu, saya terpaksa tahan buku ni untuk bulan depan (eh, bulan ni la kan?). tapi macam terpaksa tangguh lagi sebab semua buku yang sy beli tu belum habis baca pun! teruknya T_T

pastu ada 3 naskah solusi pun tak habis baca lagi. tu lah. temahak tapi nda baca.

yang suda habis baca ada satu seja. buku ini.

20120128_160913

sungguh memberatkan duniawi kan? T_T

 

saya nda tau lah kalau kamu pun perasan kan. tapi yang saya perasan, kalau saya baca buku-buku yang berunsur agama tu, dia macam tiba-tiba kena dengan situasi tau. contohnya kita tengah bincang pasal harta dan kekayaan dengan kawan-kawan ni. si polan mau kaya, tapi si kawan tak mau kaya dan bla bla bla. tiba-tiba lepas bersembang tu, ko balik bilik masing-masing dan ambil majalah solusi lah kononnya kan, sekadar untuk belek-belek mau tengok apa isi dia. tiba-tiba ada satu article pasal harta dan kekayaan. terus rasa macam. “eh? kebetulan!” atau “eh? mcm tau tau jak ni..”

atau pun bila ko ada masalah dalam jiwa, tiba-tiba ko tengok video 30 minit bersama ustaz don (contoh ya, contoh) dengan randomnya di youtube tu, tiba-tiba soalan dalam jiwa kau terjawab. ajaib kan? sekali lagi ko macam “eh eh.. ngam timing ni tau~”

semua masalah ada penyelesaiannya kan? ada di mana-mana tempat pun. tapi usaha kita seja yg kurang mau cari ilmu ba kan? nda bagus bah begitu kan? T_T

macam tadilah. saya tapergi pun sambutan maulidur rasul di maktab. sebab saya mengantok takmau bangun pagi, malas iron baju kurung, dan assignment pun banyak lagi tak siap. ih. alasan duniawi betul. skrg sedikit menyesal jgk.

 

Sabda Nabi S.A.W. “Barangsiapa berselawat kepadaku dalam sehari seratus kali, maka Allah datangkan baginya seratus hajat, tujuh puluh untuk akhirat dan tiga puluh untuk di dunianya.”  (Hadis Riwayat Ibnu Majar dari Jabir R.A.)

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

 

 

p/s: mungkin nnti saya ada blog baru. blog ni nda bole diselamatkan lagi. saya tau suda punca dia. blogger acc sy ni link dengan google+ dan google account dan sekaligus link dengan android. hari tu ada photo album dari blogger di phone sy dan di google+. so macam takbest lah kan. tiba-tiba menyemak di phone. jadi saya p budu2 mendelete without knowing they will affect all the photos in my blog. jadi, yeah. mmg nda bole diselamatkan lagi T_T bye slimdunk.

 

 

36/366: jangan malas cari ilmu – baca notes skrg!

 

Thursday, January 19

blog awas.

fine. blog aku da jadi macam 'kawasan kemalangan. awas. berhati-hati ketika memandu'. penuh dengan tanda seru. aku tengok pun mcm xda selera. puih!

da tukar template pun macam tu jugak. semua gambar pulak tu! ni kena penyakit berjangkit ka apa ni?

ommo. bantuin gwe dong T_T

Sunday, January 15

Panggung sabtu - angin kuskus.

Seharian aku x buat apa kat rumah. Bangun awal jugak. Tapi lepas online sikit aku da lost. Merengek2 xtentu pasal mcm mintak lempang dr roomate. Hahaha. Kenal yvone dalam cerita nora elena tu? Ada part yg dia x bole tidur dan tguling2 atas katil tu kan? Ha. Lebih kurang mcm tu lah episode sabtu aku.. jiwa kacau habis. Sebab apa? Aku pun xtau sebab apa. Aku selalu ada penyakit angin yg aku sendiri pun xtau aku nak apa.

Kali ni.. Aku syak sebab mengidam mcd lah. Mcm da beberapa hari aku teringin sangat nak makan. Mcdelivery pulak x sampai area rumah aku. Pfft. Pastu tadi hsemate aku sewa kereta. Dorg ajak keluar makan tp angin aku tgh x betul. Aku mls jgk nak keluar. Then ptg sket aku tidur.. Eh.. Pengsan to be exact. Lol

Bangun tdo arep tny da makan ke blom. Aku terus suh dorg culik aku keluaq p mcd! Yeayyy. Takeaway mcd dan pegi makan kat satok. Balik rumah mood da okay. Aku rasa bukan sebab mcd jak. Mungkin sebab kena keluar lepak3 dengan budak2 ni kot. Da lama gila x keluar dgn dorg. Yelah. Duduk pun da jauh2 skrg T_T

Bila mcm ni.. Mulalah rindu dunny. Dulu rajin je lepak dgn budak2 ni. Semua benda pun dekat. Bila stress bole hiburkan diri sesuka hati. Main badminton atau volleyball ramai2 kat UNIPOL, lepak main gitar main masakmasak kat harbour terrace, singgah rumah diba kat albany, sleepover kat grange. Kalau stress lg pegi makan luar -kebab? Angus? Ohhh kueyteow rainforest pun sedap!! Atau buang duit kat new world beli snacks. Atau kdg2 pegi jog kat logan park smbil dgr lgu kuat2 like a boss. Movie kat hoyts octagon! Ohhh rindunya semua benda.




T_T rasanya dunny rindu kitorang tak?