Showing posts with label malasmaufikirlabel. Show all posts
Showing posts with label malasmaufikirlabel. Show all posts

Monday, November 7

18: quick update

lama gila nda berupdate blog aku ni. sedih gila. tsk. apa boleh buat, laptop ku bahhhh~ nda boleh on sebab charger rosak. haish. boleh tahan bosan jugak ni bila xda laptop.

selama belog senyap ni:
  1. aku dan girlfriends pegi Queenstown untuk beli souvenir. seronokgila. tapi penat.
  2. kitorang semua baru habis practicum selama seminggu. nanti update pasal ni. budak-budak sangat cute and adorable. sekolah kali ni best sebab cekgu-cekgu semua best bagi tunjuk ajar semua. mesra alam lah pokoknya.
  3. semua orang busy packing sebab kitorang ship barang2 untuk balik mesia guna container besarrrr tu! boleh imagine kan? share lebih kurang 20 orang satu container. (cik RR bole la buat tahun depan hehe). so, container balik mesia dulu, kami balik kemudian! ok penat rupanya packing. sakit belakang, sakit pinggang semua. pack satu hal, angkat lagi satu hal. shoooot! taubat aku xmo pindah2 lepas ni.
  4. hari raya aidil adha. kitorang raya hari ni (isnin), dan baru kali ni aku pegi solat raya hehe. seingat aku, dulu aku pegi masa kecik-kecik lagi hehe. okaylah, not bad. nanti la blog pasal benda tu :) lepas solat raya ada meeting pulak dengan sharon, lepas tu load barang masuk container! aku excited mau load barang-barang ni semua tapi tadi entah kenapa mood aku kureng sikit. hehe. so, x ambil gambar pun. 
  5. esok pegi middlemarch. tempat penggambaran lord of the ring. eh? ya ka? aku sukahati jak cakap-cakap ni. nanti aku confirm balik lah ho?
  6. oh yes. aku ada hutang tag dari rin. tag dia mcm best. hehe nanti aku buat okey rin! :)
banyak gila mau blog ni huhu. rindu blog! rindu blog!
thanks for reading. buhbye :)
eh, salam aidiladha untuk semua yang meraikan.

"semua benda dalam hidup ni perlukan pengorbanan. selamat hari raya korban!" (ym, raya 2010)



18 hari lagi untuk jerit kuat-kuat di epot kk! jyeahhh

Wednesday, June 1

free. body. & soul papa dodoikan soul~

baru siap hantar assignment yang terakhir untuk semester ni. semester 5! ah orang lain sudah sebok-sebok mau konvo ujung taun saya masi ada 3 semester. FML =_=”

 

anyways, tinggal satu sem seja lagi di sini. nda lama balik mesia.

 

eh, uda dulu ya bapak-bapak ibuk-ibuk, masih pening-pening nih menaip ribu-ribu perkataan. blogging pun mcm allergic jugak ni mo type banyak-banyak T__T

 

sekarang mau tidur yummy2! tatafornow~

22032011(024)

Wednesday, May 18

hari guru. hari untuk saya jugak?

betul-betul 16 may, empat tahun lepas saya pigi interview di maktab gaya. interview untuk jadi cekgu lah kan, takkan pulak untuk jadi pensyarah maktab gaya.

dalam kereta otw pegi maktab gaya, tiba-tiba saya cemas! “apa tema hari guru tahun ni, kalau kena tanya matiklah!”

masa tu, saya kawan baek dengan incik ym. sebelum interview, dia pesan saya supaya senyum banyak-banyak, ikhlas-ikhlas. sepanjang interview saya ingat pesan dia HAHA. dan senyum banyak-banyak. mungkin dari senyuman saya itu tukang interview rasa saya semacam ada gaya cikgu mithali. mungkin kan? sapa tahu! HAHAHAHA.
(ok, perenggan ni offside. cerita pasal ym pulak. =_=”)

mungkin ramai yang suda tau, saya sangat tidak mahu untuk jadi cekgu. dan sampai hari ini, ibu saya ada perasaan menyesal sebab suruh saya jadi cekgu. dia selalu minta maaf dengan saya. kesian pulak ibu saya tu =(

masa cuti summer tahun lepas, saya pegi sekolah saya. cikgu hamdi paksa saya pegi masuk office jumpa madam wong. sy tidak mau, nanti terpaksa speaking AH! memalukan seja. tapi cikgu cakap nanti madam wong cakap sy sombong. (jangan la beh kasi tau saya datang, haha).

jadi, jumpalah jugak. madam tanya ambil apa, tesl. wah, baguslah! katanya. dia tny improve tak english saya? sy ckp yes. sy cakap sy tidak suka, tp mom sy suka. terus dia cakap, mana boleh macam tu. do your very best in everything you do. sy iyakan seja lah. tehee.

 22012011(001)

dewan besar seri bali, eh seri bayu Smile with tongue out Smile with tongue out Smile with tongue out

setiap hari guru, mesti rindu sekolah ni lah. sebab mungkin di sekolah ni semua orang rapat dengan guru-guru. dan sekolah ni lah tempat belajar banyak benda. eh, syahdunya pulak tiba-tiba. sudalah. selamat hari guru.

 

p/s: entry dia ni bikin saya menangis. kenapa mesti buat entry touching-touching. kenapaaaaa!

my prev entry: here: hari rakus sedunia