Showing posts with label random. Show all posts
Showing posts with label random. Show all posts

Wednesday, May 25

post yg tiada hala tuju

hi there.

semoga sehat, gembira, tiada masalah, dihindari perkara buruk dan dirahmati Allah.

dah beberapa hari tak menulis rasanya sampai rasa sedikit kekok mau berkongsi rasa.

beberapa hari ni sangat tough untuk aku. urat muka macam penat sebab kurang senyum, kurang bercakap dan kurang hyper.

di kota kinabalu, ayah sakit. batuk, flu dan kurang sehatlah pokoknya~ alahai rindunya hamba. semalam aku call rumah mau cakap dengan tira. tapi ibu cakap tira merajuk sebab semalam ayah nda pegi surau. tira selalu ikut ayah pegi surau, sebab ustazah dia pesan mesti mau solat banyak-banyak. hehe. sotlah budak tu. tu mesti sebab dia suda ada geng surau lah tu. ponteng surau sehari terus mau merajuk. apakes~

dan kejadian di dunedin? erm.. minggu depan minggu terakhir lecture untuk sem ni. lepas tu cuti lagi sebulan. aku xda plan pun untuk cuti tu. makan tidur jak lah kerja aku nanti. mesti bosan kan? arghhh! i’d better think of something entertaining to do. dan oh, baru tiga bulan rupanya aku di dunedin selepas cuti summer hari tu(mac, april, may). kenapa rasa macam suda lama gila? huhu. and june is approaching. it’s on of my fav months last year. semoga june kali ni pun siok-siok belaka :)

imy.

oh, lepas hantar assignment hebat hari jumaat tu, aku marathon grey’s anatomy sepenuh jiwa. 3 hari berturut-turut baru dapat qada segalanya. jauh gila aku tercicir hehe. satu sebab yang buat aku stick dengan grey’s anatomy (selain patrick dempsey ahaks) ialah sebab they can make you laugh and cry in the same episode. dekat hujung-hujung season 7 ni, makin banyak episode yang mengharukan Y__Y

 

idk how to end my essay post. selalu gantung tiba-tiba. ah! byelah.

Saturday, May 7

untitled

  • kemarin keluar rumah, tersepit jari di sliding door. nyem jugak rasanya. rasa mau marah, tapi nda tau mau marah sapa. haha
  • kemudian masa main handball, kaki pulak terpele’ot. ini pun nyem jugak. sampai rumah, kaki bengkak sedikit.
  • sudah tengok, eh BARU tengok merongbebekangsa. SETAIL  lah cerita tu. english dia best, macam shakespeare eceh. pastu semua pun best. dorang berperang-perang pun nda nampak plastic. tapi sedikit violent! jatuh jantungku tengok dorang pancung kepala, baling kapak di kepala sesuka hati. dan aku sedikit emosi tengok MERONG mati. huwaaa Sad smile oh satu seja yang tidak best. narrator dalam cerita tu, yang si pacik menulis hikayat tu. sultan muzalfar syah ka nama dia tu? sungguh menggelikan betul suara nya. seperti berbisik-bisik seja. bwuerk! geli tauk. oh? apa? jalaluddin hassan? hmmph, patutlah. LOL
  • hari sabtu bangun-bangun seja terus ingat jozan.
  • dan sambil lipat kain sambil dengar lagu raya (??) entah mood apa nih.
  • btw, mau raya di gold coast ni insyaAllah. tapi mcm xda geng jak. tengok dululah macam mana. kita merancang, Allah yg menentukan =)

 

dan. bumi dunny makin sejuk. mau keluar rumah pun malas. sejuk. sejuk! sliding door rumah aku dan para tingkap, semua adalah berpeluh. macam mcd drive thru di dekat UMS tu. pandai berpeluh HAHA