Showing posts with label 2013. Show all posts
Showing posts with label 2013. Show all posts

Thursday, January 3

my day so far..

assalamualaikum!! *baca penuh semangat, please.

iols beli baju baru hekhek. iols happy. dengan ibu sekali happy hahaha aku taktau kenapa tapi dia cakap, “okay kalau baju macam ni bole beli banyak-banyak” hahaha. i know she didnt really mean it. kehkeh.

beli baju pun kecoh kan? bukan apa, suda lama ndk beli baju baaa hahaha! bambong kan~
(bambong = menganggur). income pun tadakk T_T
lepas tu alhamdulillah dapat rejeki lagi tadi hee. tapi kena tahan hati tidak shopping sebab battery phone suda kong macam bongs-ngoks. uh, kecewa sangekkk~

tadi first time naik bas dari rumah di luyang ni ha. forever nervous okay. nervous bila mau tekan loceng. takut jadi perhatian sebab bila tekan loceng semua orang pandang. boleh? HAHAHA. dulu masa zaman dorang kamelia (kemek) stdy di UMS selalu naik bas pegi sana. takut hoi hoi hahaha selalu text kemek tanya bila mau tekan loceng. wuwu. very the sakai.

lepas shopping2 seorang dara, ayah ambil untuk pegi PPD. kononnya mau apply untuk guru ganti. sudahnya, aku tinggalkan PPD dengan perasaan agak bengang. sebab ramai orang pastu satu orang jak yang attend. pastu dorang tidak tau mana tu borangggg. macam main-main saja. kononnya, borang tu dengan orang ni, nti orang ni sampai, eh bukann borang tu ada dengan si anu si anu. pfft. hey how comeeee! mana budaya 5S yang patut diamalkan. kata ISO semua. loser. nda ba~
(eh atiqah jangan banyak komen nanti lambat posting LOL)

sepatutnya petang ni instructor mau ambil pegi belajar driving. tapi dia cancel lagi sebab fmly dia ada emergency. i okay2 je la pun. pastu dia suruh terus amek QTI, nnti dia daftar. eh tapi aku belum ready! adoih.

psst, psst! im currrently working on something. let’s just call it -- DREAM. hehe wish me luck.

 

 

**sangek = sangat (sebut mcm bugis hahahahaha)

**aku taboleh comment blog orang dan blog sendiri. whyyyy? T_T

 

toodles! Smile

Wednesday, January 2

saya mau blogging balik!

hello hai. assalamualaikum..

sekarang sudah masuk tahun 2013, umur bertambah, masalah pun makin banyak i tell you. macam sekarang ni masalah utama ialah bosan. guru-guru lepasan IPG (maktab) sekarang ni bukan mcm dulu. kalau dulu habis belajar bulan november, bukak sekolah suda posting. suda kerja. sekarang kena tunggu panggilan interview. interview dulu. sama macam guru lepasan uni. jadi sekarang kami dalam stage menunggu. heh, transformasi pendidikan they call it. xpa. jadi rakyat mesti mau sentiasa sukur dan ikhlas memberi khidmat hahahahaha jangan tibatiba please.

sepanjang cuti sekolah hari tu lek-lek lagi. bosan tak bosan sangat. balik kampung jumpa family huha huha lagi. adik beradik pun belum sekolah belum balik hostel. sekarang, haaaa tuhan saja tau bosan macam mana. semua orang pegi kerja pegi sekolah. bosan oii.

kawan-kawan lain ada jugak apply jadi guru ganti. tapi ayah ibu macam susah sikit mau lepas aku. nanti sapa tau dapat posting dalam hutan, mesti jarang balik hehe. jadi turutkan sajaaa. bila lagi mau rasa bosan HUAHUA. okbye.

saya mau blogging balik sebab saya tidak pandai konsisten tulis diary. mesti hangat-hangat taik ayam. tapi suka main imbas kembali. rindu life yang itulah rindu life inilah. pastu tengok balik gambar semua baca balik entry lama semua. bila baca entry lama-lama dulu tu lah rasa menyesal nda update blog banyak-banyak. banyak jugak event yang i missed. so, yeah. mungkin azam baru mau rajin blogging. errk. jangan cakap jak ni by T_T

okbye.

selamat tahun baru.

2013-01-01-00-14-16_deco