Showing posts with label home. Show all posts
Showing posts with label home. Show all posts

Wednesday, September 22

macam hyphen macam

ada satu puisi di draft aku. heh. puisi ka?? ok. mungkin secebis bercebis-cebis kata hati. puisi berunsur direct. senang faham. jadi atas sebab puisi itu terlalu transparent, diharamkan publisiti nya di belog terbuka ini.

ok. aku balik lagi ke dalam stage yang membimbangkan. takut. nervous. dan resah. haish. aku harap semua ok2 saja. malas mau fikir.

selain itu, ceh haha.
tiba-tiba aku takut mau balik. sebab memikirkan kesedihan dan keberatan hati untuk balik nz lagi. tidak suka T_T
belum cuti suda fikir mau balik sini. haha. mmg lah pening, kan?

sapa mau ikut pegi gold coast? mcm rugi pulak aku transit gold coast tp x stop sana. tapi duit pulak cukup-cukup seja. tengok lah nanti. lagipun macam tiada kawan. xkan mau pegi sorang2.

sapa mau ikut. jom!
;)

eh eh. atau mau pegi cairo? ahaks! gilahhhh. semua dia mau! ok. suda. mari tidur. semoga mimpi encik ym.




sekian.

imy,
-sayang-

Monday, September 20

from kk with love.

call rumah. aku penelefon(??) tegar. call rumah selang sehari mungkin. kalau ada kredit. lately, call rumah pun jarang. banyak sebab. dan bila aku call rumah pulak, selalu sembang dengan si kecik tira. ibu ayah selalu keluar. aiyo. bila call mobile, selalu nda dapat. ibu pulak jenis yang jarang angkat tepon =.=”
tadi. call. cakap dengan ayah. huuuuuu. terus homesick. suara ayah macam rindu gila. walaupun ayah nda cakap, tapi dapat rasa. ayah aku super caring. ayah aku cepat paham aku, cepat tangkap maksud tersirat aku. aku rindu. rindu gila. dan aku tau ibu ayah aku makin terasa kosong sebab iyan pun sudah jauh jauh yang sangat jauh. adoi lahhhh. kesian pulak. masa ni jugak lah aku rasa bersalah sebab aku x belajar bagus-bagus. (tapi ibu ayah aku taw, betapa aku tiada hati dengan semua semua ni, tapi itu bukan alasan untuk aku belajar sambil lewa kan?) *sigh*
lepas tu call, cakap dengan ibu yang lama. aku mengadu aku malu sebab masuk paper sampai TIGA KALI. hahaha. wey! aku bukan gila glamer tahap cipan. hahaha. siyes aku pn malu jugak. rasa macam fasha sanda sudah ni. hahaha cari fofularity murahan cenggitu. damn! tapi tapi. yang dua hari tu, gambar aku dgn hsemates. dan dua2 gambar bukan dari aku. cuma ada gmbar aku. dan stupidosss kenapa la keluar lagi gmbar solo aku. siot. malu ngenggg!
tgh cakap dgn ibu, tira sibuk2 jugak minta perhatian. nak cakap dgn aku lah tu. aku ckp jgk dgn dia.
“kakak masuk paper lagi. malu suda kakak ni”
tira, “kakak. kenapa lain mukak kakak tu? satu muka tidur, satu muka penat”
Hahahahaha. penat okeh layan budak ni.  ibu aku pun pening layan dia yang super active skrg.
cerita panjang lagi dengan ibu. bagi ibu cool sikit, sebab beliau asyik pikir pasal iyan. kesian. huuuu T____T
oh, lepas tu kami mengumpat tira. sebab aku cakap kat ibu aku. ajar la tira membaca. ibu cakap nanti biar cikgu dia ajar. sbb nanti bila dia masuk sekolah dia boring bila dia suda pandai semua benda. ok, aku pelik. tidak setuju. (ada naluri ke-cekgu-an suda kah aku? haha) tapi in a way. betul jugak. ibu aku cakap anak kawan dia macam tu. (nanti aku ulas benda ni dalam entry lain, next time okeh?)
lepas tu, ibu cakap. abang selalu kutuk tira. dia slalu tanya abang bila dia nda faham, atau x tau. dan abang akan kutuk kaw-kaw punya. hakhak!
“tu la. pigi sekolah malas! nda pndai baca”
”baby seja buta huruf dalam rumah ni”
hahahahaha. marah la dia tu.
masa aku & ibu mengumpat tira pasal isu buta huruf ni. dia dengar jgk. sibuk dia tanya.
“sapa bu?” haha. terasa la tu.
ibu cakap, “ada anak orang tu”
“sapa?”
ibu - “ada jiran, ala, yang kak ika tgh cakap ni la”
“sapa?”
hahahahahaha. adoi mulut budak tu. bikin geram!
ibu, “adik, nnti balik sini belikan tira t-shirt nz”
"ok, mmg beli punya”
"warna suruh tira pilih” – ibu
"kak, saya mau pink. eh, eh. kuning la senang. kaccanngg!”
hahahahaha. senget budak ni =.=”







ibu pulak mau apa?
ibu mau anak ibu seja. baliklah dik.
ok. mau balik skrg. bye.

Wednesday, September 15

hey hey..

we all masuk paper lagi! ahahahaha. poyo tak hengat, bukan? pegi cari utusan hari ini okeh? ;)
lecture tinggal 4 minggu lagi. hari ni dah hari khamis. i mean. beberapa puluh minit lagi. cepat kan? macam baru saja puasa sebulan, dan menyambut raya secara meriah. tiba-tiba suda boleh start menghitung hari untuk pulang ke tanah air. apalah perasaan saya bila kapal terbang landing di KLIA nanti? hahaha. pasti sweet abis!
minggu ni, kena pegi sekolah untuk buat reading & writing (english), dan hujung minggu ada raya celebration.
minggu depan, pegi sekolah lagi untuk ajar multiplication (maths), dan hopefully minggu elaun masuk =.="
(aku broke tahap gaban nih)
minggu satu lagi, hantar beberapa assignment, (popular literature & classroom management)
minggu satu lagi, mak wani datang!
minggu satu lagi, hantar lesson plan (Ning), essay classroom management lag, dan reflection untuk drama.
kesimpulan: tidak termasuk minggu ini. hanya ada 4 minggu lecture sahaja lagi. wiheeee!
kemudian, 2 minggu untuk exam weeks, di mana saya hanya akan ada 2 paper.
selepas itu ada practicum (mungkin seminggu) di sekolah kanak-kanak comel di sini.
dan insyaAllah akan pulang ke tanah air. yeay!

Friday, August 6

queen of random

saya highlight isi penting untuk kamu scan & skim!

saya teringat ni dua hari lepas – saya sangat clumsy. cuai sekali. ayah cakap, “semua benda yang saya pegang akan tumpah, pecah, jatuh, hancus, rosak, dan semua-semua yang negatif (sila nyatakan sendiri) hehehehe. entah kenapa dua peristiwa ni saya ingat sampai sekarang:

  1. my birthday cake terjatuh masa turun dari kereta. masa ni masih saya masih kecil lagi. x berapa ingat birthday yang ke berapa, tapi masa tu saya masih tinggal di Lahad Datu, di kampung, i.e rumah betul-betul rumah sendiri (bukan flat/rumah kerajaan. agagagaga) erm. mungkin saya berumur 9 tahun dan ke bawah. kalau kejadian macam ni jadi kan, ayah akan senyap. senyap mungkin sebab nda taw mau respon macam mana. ingat lagi, kek coklat. baru balik dari Mee Ngar beli cake, excited jugak mau bawa kek sendiri dari kereta pegi rumah. belum sempat sampai rumah, sudah jatuh. adoi. saya terus tengok ayah, buat mukak sedih. nduk bah. akhirnya kami makan jugak tu kek comot-comot. hahaha. xpa. yang penting ada kek! agagagaga. cuai bah nurul. adoi~
  2. roti gulung. yang ni tahun 3. kan dulu selalu ada class party. dan saya ingat lagi, cikgu atty (mum azilah) guru kelas saya masa tahun tiga. jadi, mau dijadikan cerita, ibu buat la roti gulung ni. one of my favourites jugak ni dulu-dulu. kemudian, bila dah siap potong-potong tu, entah macam mana bekas tu jatuh. atas lantai jak pun. terus saya frust gila vavi sampai x mau bawa benda tu ke sekolah. tapi hati berbolak-balik takut nanti saya sorang-sorang jak yang nda bawa makanan. mum pujuk, “boleh makan lagi, bersihkan jak sikit”. saya tetap sedih. hehe. last-last mum simpan dalam bekas, pastu selamat lah jugak bawa pegi sekolah. sampai sekolah cikgu puji sebab sedap. dalam hati, “suda jatuh tu cekgu atas lantai!” hehehehe. tapi balik rumah bangga cerita dengan ibu cikgu-cikgu semua suka. LOL! oh. dan classmates saya masa tu dorang azilah & farah. farah selalu bawa chicky KFC tu pegi class party. kan anak orang kaya LD! hahahahah.

cuai kan saya? sampai sekarang pun masih macam tu. hahahaha. biarlah. yang penting saya comel. zzzZ (ehhh, terlebih highlight pulak!) ahahaha

saya tidur dengan sangat lama kemarin. sampai saya sakit perut. mungkin salah tidur. hahahaha. (saya tidur mcm ular ka? sampai perut saya terpusing-pusing? hahaha) tapi serius ni, mungkin salah tidur. sebab saya bangun tadi pagi, saya rasa makanan dalam perut saya pegi tempat lain. hahaha. x faham kah? saya pun x faham. ok. biarkan.

jam saya, akan berhenti bergerak bila saya x pakai dia dalam beberapa jam. (x pasti berapa jam, tapi jarum akan berhenti bergerak kalau jam tu statik) jam tu ada tarikh, bulan, dan hari. dan tarikh jam tu masa saya pakai tadi 20hb. maksudnya, saya x pakai jam tu sejak 20hb. eheeee. sebab saya merajuk dengan dia. dan dia punya tuan. tadi baru saya pakai. agagaga. lamanya saya makan dalam. eh kawan, LDR sucks. tragisss! tapi x mengapa, saya lagi super duper tragissss, sampai itu LDR pun terkalahkan! agagagagaga.

*LDR=long-distance r/ship

4723269995_b195f9d983_bkesayangan suka gambar itu lantas menjadikannya backgroud image homepage browser saya! XD

saya suda jumpa layout yang supercool. memang la kamu tengok ni lawa (lawa kannn? jangan tipu!) hahahah. tapi susah gila mau pastikan dia cocok di situ! pilih layout satu hal. oh, plus benda ni bukan layout, it’s just a background. so widget2 dan design asal blog ni masih sama cuma ada background jak di dua-dua tepi ni. terpaksa edit here and there. nasib baik ada belajar coding dengan sifu jry masa mula-mula blogging dulu. masa jry masih aktif blogging (he’s one of the famous blogger i should say) follower ramai gila, ada blog utk tutorial, ada domain sendiri, ada design blog layout jugak. fehh! overall, saya boleh tahan berpuas hati jugak dgn wajah baru blog ni. tapi rasa macam semak sikit. huhuhu.

dan lagi! kazen saya pregnant lagi! yeay. anak ke tiga beliau! yeay! ada anak buah lagi! yeay lagi! happy! happy! tapi sedih jugak sebab tak balik raya nanti. uhuks.

ok. enuff. penat. suda lama x type panjang2 :)

happy reading people.

love,
-nurul-

Sunday, August 1

muncit the kodomolion say “hye hye” kat you all!

kawans, tadi saya keluar ke town. setelah sekian lama berkurung di dalam bilik! dan tadi family saya di KK pindah rumah. oh, mungkin lagi tepat ‘pindah flat’. dekat jugak. area luyang. ehe! masih senang mau keluar dating. huahuahua!

tadi kan. saya pegi tut untuk cari tut. (mana bole kasi taw!) hahahaha. malu bah saya mau cakap. nanti sudah berjaya saya bagi taw okeh!

saya tulis blog dengan malu-malu sebab saya segan bila orang baca blog saya (walaupun housemate saya sendiri) tapi bila saya menulis, saya rasa banyak sangat peminat saya di luar sana! mereka yang selalu jadi silent readers saya. HAHAHAHA. statement menvunuhhh ka? gilahahahahah!

sesungguhnya saya segan dengan kamu semua, jadi bila saya terserempak kamu di dunia realiti jangan lah hint-hint saya yang kamu baca blog saya, okeh! please. nanti saya blushing. awwww!

eh. eh. tapi keep reading! hahaha. sebab saya suka kamu baca. apatah lagi tinggalkan komen. walaupun saya jarang reply. tapi ketahuilah saya menghargainya punnnn! oh, kalau malas, sila cakap kat cbox sahaja okeh!

sayang you all,
-lisa-
MUAHAHAHAHA!

Wednesday, March 17

clock tower seribu makna (apakah!)

IMG_3632

dari rumah pegi town, suda cekap. dari rumah pegi college of edu, suda sangat cekap. dari rumah pegi library (penting ni) oh, mmg sangat cekap jgk. kalau tiba2 tersesat area town tu, insyaAllah boleh cari jalan pulang. maksudnya, sy suda masuk tahap sebati dengan tempat baru yg dingin membeku ni. sampai kadang2 rasa mcm di tempat sendiri. yalah, sebab ramai budak malaysia sini. kawan2 pun ada 56 org yg mmg kenal dr kuching lg. best, mmg best.

setiap kali lalu clock tower, baru sy akan terasa macam d ‘oversea’ (muahahaha.. tiba2 rasa post ni poyo semacam~ xpa, teruskan! haha)
siyes ni, dlm masa yg sama jgk, bila lalu depan clock tower, hati sy terus jadi sayu tiba2. terus homesick! huhu.. apa kaitan? sbb terkenang sebab sy berada di sini. huhu. sebab terkenang ibu ayah (oh, ibu sebenarnya) yg semangat pujuk sy masuk dlm bidang nih.
hehehe.. control nurul, jgn meleleh plak~

huhu.. ntah bila la boleh ada naluri ke-cekgu-an ni. blajar dah masuk 3-4 taun. tapi macam nda pernah focus. huhu.. kadang2 dalam kelas, termotivate jgk la utk jadi cekgu yg cemerlang, ye, cikgu yang gemilang, ye! (ala2 zizan imitate dr.fadilah kamsah) hahahaha!
yep2.. kdg2 sungguh la bermotivasi, kadang2 sungguh lah down. hadoiy~ apa2 seja la.. moga sy sampai ke garisan penamat, dan tengok apa akan jadi seterusnya.

*******
habis cerita serius dan tragis
*******

hari tu, sy tiba2 rindu semua orang. sy on9, tengok adik online. video call la konon. tapi hampa gila~ semua org nda mau layan! nenek smpai suh off sebab (bosan kot tgk muka sy teda org mau layan) siyes teda org layan! oi! cekewa wey!! huuuu

sy pun kemudian call yg lain2 berkenaan (ehem2) :P
ni lagi la parah. ada ka patut ‘nda taw mo cakap apa’ adoi. cekewa jgn cakap la. senyap memanjang. heylow~ sy kol beribu batu jauhnya okeh~ tanya soalan bodoh pn ai senang hati menjawab okeh~ uwaaaa. tragis kan! sedih ai~

mungkin semua orang penat mau layan sy. atau mungkin hari tu ‘hari malas melayan si tqa sedunia’ ah. benci!

hehe. tapi itu cerita bbrapa hari lepas. hari2 berikutnya, masih ramai org layan sy. mereka adalah termasuk dlm golongan yang sanggup buang masa melayan kerenah budak panjang yang berotak pindik ni =.=’

hehe..

sekian. abis!
weee XD

p/s: woit2~! satu kebanggaan okeh boleh update cita panjang2 ni. suda lama nda update mr.belog. hehehe.. bersawang ka? bah, pegi cari cleaning kit utk laptop kamu. lap2 sikit skrin tu. skrin kamu tu yg bsawang! muahahaha

 

yg shomel,
atiqah. lalala~