Showing posts with label friends. Show all posts
Showing posts with label friends. Show all posts

Saturday, November 12

how I celebrate my raya

ya ya ya. bertenang syuma olang! (semua orang). memang suda basi pun hari raya. tapi seperti biasa, hari raya aku special jadi harus update dong. nanti kalian pada mikirin terusss “gemana kali ya raya nya si tqa” ecewahahaha lempang!

aku kalau raya korban ni aku selalu no feeling sikit. heee. kalau di rumah (kk) pun, aku bangun lambat. agak-agak bila matahari suda melambai tu baru aku bangun hehe. kecuali, bila ibu buat openhouse. hehe barulah bangun awal sikit. tahun lepas aku sempat raya haji kat mesia. ngam-ngam few days lepas aku sampai kk, kita celebrate hari raya haji. tahun ni, aku berhari raya di dunny. dunny sunyi sikit dah, sebab ramai students da balik. so, kurang sikit lah kemeriahan raya haji ni berbanding raya aidilfitri hari tu.

tahun ni jugak aku baru pegi solat raya setelah sekian lama heee. seingat aku, paling last aku pegi solat raya masa kecik-kecik dulu di kampung. ngee. tapi kan, aku punya ‘first’ solat raya di sabotaj oleh najlaa T_T. dia bagi aku stokin koyak. aku nda perasan (sebab masuk masjid mau start solat baru aku pakai sox heee don’t try this at home). sekali masa takbir tu, tengok stokin koyak. sesungguhnya aku malu dengan orang sebelah huuuuuu.

HAHAHA. nda ba nat~ main-main jak ba nat~ najlaa nda sengaja ba tu kasi stoking koyak Smile with tongue out

lepas solat raya kami ada meeting tauk! meeting dengan course coordinator – sharon. cerita pasal activity kami sepanjang minggu. oh FYI, memang setiap kali hujung semester, kitorang akan ada activity untuk mengisi masa lapang. banyak gila lah! ha, lebih-lebih lagi bila kami mau balik for good nda lama lagi ni. macam-macam activity kena plan! seronokgilayokkk!

ok. lepas meeting kami tunggu container. kan ada bagitau hari tu kami share ramai-ramai untuk sewa container ship barang pegi mesia? ha. 7hb hari tu, yakni hari raya haji untuk nz, container kami sampai depan rumah. so kami masuk barang ramai-ramai. load barang pun boleh jadi excited tauk. hahaha. semua teruja. ok3. meh tengok gambar. gambar dari cam aku xda pun, tp tengok gmbar kawan-kawan aku la ho?

haha. bhapak selekeh tak tukar baju raya lagi Smile with tongue out

ni baru process angkat barang dari rumah ke rumah. thanks to kak tia yang banyak tolong :)

eh, reen, aku cilok gmbar hang dr fb tau hehe.

tak banyak gambar sangat. sebab aku serabut sikit hari tu. hehe. aku kan~ forever serabut =_=”

dan dengan ter-ship nya barang-barang ke malaysia, maka kosonglah rumah ku. tinggal barang-barang yang mau bawak naik flight jak nanti. sobsob.

eh happynya tengok balik gambar-gambar semua orang. semua benda pun mau happy. padahal angkat barang masuk container jak pun. hahah

 

ok. that’s how I celebrate my hari raya. *senyum tayang gigi*

Tuesday, June 21

gawai & kaamatan celebration. nduk lambat~

tapi ga papa koq, yang penting meriah haha.

sabtu lepas kami celebrate gawai & kaamatan. kenapa sibuk-sibuk mau celeb perayaan ni di sini? sebab kami kan dari IPG batu lintang, kuching. jadi mungkin mau mengekalkan kemeriahan dan aura sarawak tu. tahun lepas pun sambut jugak. hehe.

dua perayaan menuai ni kami celebrate lambat sikit (sepatutnya 31 may & 1 jun kan?) sebab junior ada exam semester ni. so kena tunggu dorang habis lah dulu baru bole happy2 kan? kami tiada exam. sebab itulah cuti kami panjang sampai 5 minggu. jyehhh :P

oh, event kali ni usaha sama junior (cohort 2) dan batch kami sendiri (kami cohort 1). sepatutnya adalah dalam 57 setiap cohort, tapi kali ni nda ramai orang, sebab kan musim cuti, ramai seja yang berjalan pegi bercuti.

keja masak memasak start dari hari jumaat pagi sampai malam. activity merewang tu berpusat di food tech. masak sate + kuah kacang, ayam pansuh (sarawak punya), nasi, kuih seri muka, puteri mandi, dengan rojak buah. semuanya sedap-sedap-sedap.

menarik jugak sebab lama nda bkumpul-kumpul buat keja ramai-ramai sambil nyanyi-nyanyi sambil kacau orang sambil gossip-gossip sambil ketawa-ketawa.

ni sebelah malam hari jumaat, upacara mencucuk sate. semua orang rajin-rajin aku keja kacau orang dan suka hati pegi makan. x berhati tapi berperut!!

tapi sabtu pagi aku rajin siiiiiiiiikit. haha. sikit seja. ehem ehem. tapi datang lambat sebab tengok maharaja lawak dulu (sorry! tehee).. sepah bongok. haaa haaa haaa semputtt~~ haha bongok.

lepas tu balik rumah bsiap-siap-siap sebab event start pukul 12.

ok lepas bsiap, pegi tengok nasi ikut dorang diba & wani.. eee macik-macik betul bila tengok dari belakang.

ngeh. itu dia, pose dari dapur.

antara persembahan pada hari kejadian. eh, dorang ada nyanyi lagu rakyat jugak. lagu sabah sarawak lah. sedap tauk. terus meremang jugelah bulu norma saya. feel doh! terus rasa mau balik sabah. huuuu. serius tak tipu. kalau duduk jauh-jauh cenggini memang semangat patriotik menggelegak semacam. sikit-sikit mau touching. haih~

mestilah jugak ada sesi makan sambil berkepohan. itulah yang buat event seronok. ngeh.

dan lepas tu, bila da siap bergambar-gambar, kena turun kitchen balik sebab kena hadir sesi kemas-mengemas pulak.

okay. itu sejalah laporan ringkas dr beta.

 

 

oleh sebab saya suka gila dengan baju merah ni (baju raya tahun lepas pun padahalnye), saya mau kasi tengok gambar lagi lah! haha

DSC_0004

eceh. pose tangan patah? haha. till then. thanks for readin.

 

 

p/: oh, gambar curik dari cam azman. kawan-kawan, sapa nak bole mintak dari aku nnti ok? :)

Thursday, April 14

orang banyak mulut memang banyak story =_=”

Assalamualaikum! (dengan penuh semangat sambil buat suara pak arab) dan hai-hai untuk semua! =)

aku baru jugaklah update belog ni kan? semalam kalau tak silap. tapi hari ni rasa macam banyak lagi benda yang mau diceritakan. ok xpa. pelan-pelan okeh?

okay, first thing first!

  laserforce + mini golf + bowling!

hari selasa lepas, aku & kawan-kawan pegi redeem voucher yang kitorang beli online. ramai jugak hari tu, dalam 17 orang. aku follow jak masa tu. rasa malas-malas pun ada jugak haha sebab aku plan nak tidur petang tu :P

then, bila sampai sana macam ter-heksaited la pulak. pendekkan cerita, sebab kami sangat ramai, so kitorang bagi dua team. team A & B. yelah, mana bole main laser force tu sampai 17 orang sekali. kalau tempat tu besar ok jugak.

so, team A main bowling > laser force > mini golf. team B pulak main laser force > mini golf > bowling! (aku team A!)

pastu main-main-main-main sampai penat. macam biasa jak pun. cuma yang luar biasanya adalah bola bowling kat situ kecikkkk! besar lagi tapak tangan aku. haha. lucus okehs. taks pernahs jumpas bolas keciks macams tu!

12042011(001)

12042011(007)

12042011(010)

12042011(008)

lane dia pun shomel. macam highway kan? haha

eh jap! jap! korang ada perasaan segan-segan ka time main bowling? macam erm erm. merasakan seluruh alam menyaksikan vuntut korang? ada tak? ada tak? hahaha

 

pastu kitorang main tembak-tembak laser. perasaan aku time tu? erm. PENAT. sebab bila nampak musuh bukan tembak, tapi jerit dulu, pastu lari laju-laju macam kena kejar lembu! wahahaha. ok, aku ketawa bila ingat balik kejadian tu. terkejut ada musuh depan mata, pastu jerit, pastu lari laju2. HAHAHAH! ngek betul =_=”

ok, sebelum habis masa, semua orang da pancit. penat kot lari-lari dan sesat-sesat. haha. tetiba semua orang berkumpul ambil gambar haha. rugi jak. tapi xpa. x larat kot semua orang mau lari-lari lagi hehe.

217089_1527531887654_1815394906_948876_668206_n

ni gambar curik dari fb ateh. sorry x clear! :)

pastu keluar main golf pulak. ni part aku paling loser! hahaha. kena shoot 2-3 kali, aku sampai 10-12 kali try. hahaha. tak boleh kawin dato’ ni :P

tapi tapi tapi. ada satu kali aku terai sekali terus masuk. orang sabah bilang ‘plokshot’ (idk how to spell actually!) atau bahasa rasminya kebetulan. haha!

206224_1527532727675_1815394906_948879_2137877_n

12042011(018)

eceh! tuuuuudia!

12042011(034)

ni la tempat yang aku pukul sekali jak hahaha. berliku-liku kan? hahaha. ok. plokshot oi!

 

oklah. cerita bermain-main tamat di situ.

 

  roti canai

pagi tadi aku terai buat roti canai. un-sangka-rably, bole tahan menjadik jugaklah. tapi nda pandai tebarrr. uwaa! lepas ni aku salutlah mana-mana mamak yang terror tebar roti syanai! yang aku buat x lebar. pastu bila da sampai doh yang terakhir baru ameng ajar aku tebar. x sempat mo practice sebab doh da abis goreng haha.

276439968

  blog kawin-kawin

sorry lah aku asyik tukar template. rimaslah template yang satu tu. haha. hodoh. sidebar aku ada bullet. ei. geram betul. suda try remove masih ada jgk. dan template skrg ni macam haremmm hahahaha. mood kawin-kawin you. just bear with it okey? xo

eh tapi korang perasan tak. pompuan kat header tu dah comel la kan. lelaki tu pun da kacak abislah, tapi seluar dia apahal sebelah hitam sebelah kelabu (pegi scroll up skrg!) :P

 

  kalimah alhamdulilah.

maksudnya segala puji bagi Allah. bila kita melafazkan kalimah tu? selalunya kalau kita bersyukur dan bila kita beroleh sesuatu yang menyenangkan. DAN JUGA, SEMASA MENDAPAT PUJIAN KAN?

tapi kita maksudkan kah apa yang kita sebut?

contoh:

“eeee, pandailah kau ni!”

alhamdulillah” *senyum bangga*

yes, bagus suda tu sebab dia sebut alhamdulillah. tapi dalam hati bangga sama jugak tidak gunalah kalau begitu.

segala pujian hanya untuk Yang Maha Kuasa. kalau kita pandai, itu adalah sebab Allah yang bagi kita jadi pandai. jadi tidak harus itu pujian kita telan dengan rasa bangga. harus mengembalikan pujian itu kepada yang berhak.

peringatan untuk diri ku ini juga :)

 

 

 

 

till then people! ily muchos grande!

Monday, April 4

salah satu cerita classic untuk masa depan

HAHA. sebelum tu, entry ni aku tulis lepas aku tengok housemate aku emo. LOL.

housemate = emo sikit. aku = tak pernah tak emo.

 

well, korang faham lah aku kan. dari cara aku menulis pun korang boleh tau aku ni unpredictable. kejap hyper tak hengat, kejap lagi down gila kentang. even mak bapak aku pun cakap aku ni unpredictable. yang kadang-kadang dorang tak expect aku buat, aku boleh buat. tapi bila dorang mengharap sepenuh jiwa kat aku, aku bole fail pulak. contohnya SPM. hehe. dan memang itu pun kali pertama aku dengar bapak aku label aku unpredictable.

 

anyways, balik kepada aku dan housemate. housemate aku sekarang ni ada sorang jak pun. ameng nama dia. eh? korang da tau kan? heee. dulu aku ada 4 orang housemates. aku tak tinggal dengan dorang lagi tahun ni bukan sebab kitorang ada conflict pun, aku saja nak tukar angin. aku harap x adalah mana-mana pihak yang nak amek hati. heee. tapi kadang-kadang aku tak faham, mak aku yang serius lebih. asyik tanya aku kenapa aku pindah rumah? gaduh dengan dorang wani, diba bla3.. LOL. tiap kali call mak aku mesti pesan, “jangan jahat2 dengan kawan ok? jangan suka merajuk dengan kawan ok?” ataupun bila aku x keluar sekali dengan gadis2 ku, mesti mak aku cakap aku gaduh. pastu bila dia cakap dengan wani atau diba atau kawan-kawan yang lain, mesti tanya “ok ka dia? nda jahat? kamu layan seja la dia ah~” oh please mom. saya budak baeklah. mana ada main gaduh2 dengan kawan. tengok dorang ni ha. semua sehat-sehat belaka. haha

 

**********

 

tadi, aku tidur. lama gila. atiqahruhaizad memang synonymous with tidur petang lah kan~ pastu kalau aku bangun, aku terus hyper. z pernah cakap, aku ni cepat ‘restart’. orang bangun-bangun tidur mesti carik mood nak bcakap dulu, aku tak. bangun-bangun terus hyper buat lawak dan membebel. bila aku bangun tadi, aku tengok housemate aku tengah rajin buat homework poetry. padahal kan, aku yang ajak dia buat homework lepas kelas tadi. tapi aku pegi tidur. lepas aku semayang asar yang dah memang lambat, kitorang sembang-sembang macam biasa. tetiba aku pegi sambung baca belog awek chuck taylor tu. lepas aku da terbang ke dunia blogging, aku perasan housemate da siap2 kemas barang dia. pegi katil. tarik selimut sampai tutup muka. selubung abis. aik? tetiba je kan? dia memang tido atau tengah emo ni? aku sound sekali dua. tak respon. ok, tidur kot? tak mungkin. baru kejap tadi aku tengok dia. tapi memang tak gerak langsung ni? sah. emo.

 

macam mana aku boleh buat kesimpulan bahawasanya dia emo dengan membuta tuli macam tu? sebab aku pun macam tu! huahuahuaa! kamonlah. sila rujuk balik rumus kat atas yang berwarna merah tu. i lagi pro man! haha. bila aku tetiba hyper dan hormon sedih aku terembes, aku naik katil, nangis2 sampai tidur. tapi nangis kena silent beb. yelah kan sekarang dah kongsi bilik. malu kot kalau housemate tetiba dengar ada bunyi orang tarik2 hingus. LOL. kalau kebetulan ada handkerchief kat atas tilam lagilah berjaya tangisan dalam diam kau tu. tak payah nak sedut2 hingus. HAHA. yuck yuck.

 

**********

 

dulu kan, masa aku tinggal sorang di dalam sebuah bilik yang boleh tahan keluasannya, handkerchief merah memang wajib dekat aku. tulah kawan aku haha. time tu memang kalau tengah down ke, sedih ke, memang nanes tak hengat. yelah, xda orang lain pun dalam bilik. sekarang ni kena control. ingat lagi masa mula-mula pindah rumah baru ni. satu benda yang x best kitorang dua orang discover ialah ‘kurang privacy’. bukan sebab apa! bukan sebab tak pandai share bilik dengan orang, dan bukan sebab kurang interpersonal skill LOL. tapi sebab kurang privacy untuk kentut merata! wahahahahah. lemah betol. kalau dulu masa duduk sorang-sorang, lantaklah mau kentut macam mana sekali pun. sekarang ni kalau TER-kentut jugak. memang kau marathon terus cari air freshner perisa lemon. sembur sampai kau perasan kentut kau bau wangi lemon gitew! ahaks! sorry entry busuk sikit. tapi biarlah. hahahaha!

 

wey korang. kalau housemate emo nak buat apa ek? biarkan dia layan blues atau nak comfort? nak comfort macam mana? cakap apa kat dia? aku tak pandailah. kalau merajuk-merajuk ni aku terror lah. hehe. kalau skill merajuk aku 6 level higher than you people. wah gitu! haha. kalau part pujuk pompuan aku x reti. tapi kalau pujuk bf, tipulah dia tak cair. wakakakaka. thuik!

 

kalau aku ngan ameng, bila aku emo, dia tanya akan tanya aku ok tak? aku sedaya upaya buat suara cool dan macho terus cakap “ok!” tapi air mata mengalir deras. osseehh. maxure jugak aku tak tunjuk muka. buat2 macam malas nak toleh. hehe. standardlah kan? kalau ameng emo, aku tanya. DIA TAK BUNYIK LANGSUNG BEB! hahahahahaha. adalah yang dia rindu tu. wooops. esok dia baca ni kena sepaklah aku :p

 

dan hari tu kan. lepas dari gembira-gembira celebrate birthday wani, aku down sebenarnya. sebab aku sedar, aku macam ada satu penyakit baru. pernah dengar artis nyanyi lirik dia lebih kurang macam ni “di dalam keramaian aku masih merasa sepi”. pernah? kalau tak pernah dengar sini. ok, macam tu lah aku rasa. rasa tetiba lost, padahal keadaan sekitar sangat meriah gila. macam bila happy-happy aku teringat the loved one lah kan? maka terus jadi sedih sikit. sebab tu, lepas balik dari celebration birthday wani (jumaat) aku terus down dan berkurung kat rumah tak bersosial sepanjang hujung minggu. aku malas nak bergembira, sebab… yeah, malas nak happy sangat, sebab akan sedih tiba2. pathetic sungguh kisah hidup macam ni, aite?

 

ok. sambung balik part balik dari celebration tu. otw balik, aku dengan ameng kurang bersuara. masing-masing layan blues. aku sikit lagi nak nangis sebab tersedih. tapi control lah kan. takkan nak melalak tengah jalan. tetiba bila sampai part tepi sungai leith, di bawah laluan bawah pokok yang berdaun kuning tu, ameng menjiwang dengan aku tak pasal-pasal.

 

“thanks by” (by tu riby, bukan baby okeh! jangan tuduh aku gay)

apasal?”

“sebab buat hidup ameng bahagia.”

erk? aku stop berjalan. tersentuh sebenarnya. pastu ameng gelak-gelak. tapi aku tengok dia serius. kan aku tengah tahan air mata yang bertakung. tetiba macam nak meletus time tu jugak. tempat da ngam, memang stok-stok syahdu punya scene. bawah pokok, angin kuat, tepi sungai, pehhh! ok, kitorang teruskan perjalan lepas beberapa saat melalui aukward awkward <--- eh, xda garis merah meaning spelling tu betul lah. blurr mcm mana nak spell okwerd. LOL moment tu.

 

ok, bila da teruskan perjalanan. ameng menjiwang lagi. peh. dia sambung cakap lagi. tapi biarlah rahsia. hehe. terus kitorang balik rumah dan aku terus cari katil. zzzZ.

 

 

dalam minggu lepas, itu kali kedua orang cakap thanks kat aku dengan tak semena-mena (aku suka betul perkataan semena-mena ni macam tsamina2 eh eh waka2 eh eh!)

 

 

hari tu ada sorang lagi. kawan jugaklah. tetiba aku duduk sebelah dia dalam kelas. dia cakap thanks.

aku tanya apahal. dia cakap sebab aku mcm stand for her. alah, not really stand for her pun. aku just cakap pandangan aku beberapa hari sebelum tu. dia anggap aku mcm rihanna pulak (you can stand under my um-be-rella-ella-eh-eh)

 

tapi. dua-dua thanks tu buat aku terharu. gila kau tak haru haha! aku ni brutal2 jugak (gila poyo statement), tapi bila part syahdu2 ni aku lemah lahahahahaha. oh, untuk kwn2 yang sentiasa menceriakan hari aku. terima kaseh. sungguh haru ada kawan macam kamu. *lap air mata* wahahaha. tak pasal-pasal emo. housemate punya pasal la ni =_=”

 

 

dan. hey. sometimes, kata-kata appreciation mcm gitu lah yang buat aku kuat. dan rasa diperlukan lagi. LOL. poyo nak mampus.

 

 

 

 

 

p/s: tolong baca dengan rasa nak gelak, tapi menyedut intipati ayat dengan dalam sekali hingga menusuk kalbu!

p/s/s: see, ameng tak tido pun sebenarnya. dia dah bangun baca novel & main hp dengan tak semena-mena eh eh, waka waka eh eh! :p

 

 

 

loves,

atiqah, riby, tqa, tiq, sayang <----ossseehhhh! hahah. bye lah.

Saturday, March 26

circus :) & camera :(

nota kefala: entry berunsur luahan perasaan, kalau baca dengan nada sedih lagi feel. merasuk orang sabah bilang. heh. tq *mukak chomel*

 

camera saya kan rosak masa cuti tu. lepas xmas kalau tak silap. lepas tu pegi hantar kedai untuk repair. tapi tak sempat siap jadi x boleh bawak balik dunny. asal call tanya suda siap, dia bilang hantar KL, masih di KL. hoh, tiba-tiba saya menyesal tidak tinggal di KL. sampai sekarang saya masih bersedih. beberapa hari lalu, saya mimpi bercamera puas-puas. rupa-rupanya esok hari lepas mimpi mak saya cakap camera saya suda siap. huh, finally. tapi mungkin minggu depan baru mak saya pos. ok, itu sudah cukup menggembirakan saya.

 

TAPI.

 

sepanjang ketiadaan camera, saya suda survey satu camera baru. berharga 184 seja. affordable bukan? sudahlah murah, ixus pulak tu. saya punya cam yang lama pun ixus jugak, tapi ixus yang lama. dan besar, tapi masih berkualitilah. saya memang cinta sama itu cam yang lama. tapi yang ixus baru berharga 184 ni pun semat. MP dia lagi besar dari cam aku yang lama, slim slim slim slim pulak tu! macam slimdunk. eih. mahu bah.

 

TAPI LAGI,

 

saya tidak beli camera baru tu sebab saya sayang duit saya. 184 tu kalau beli baju, boot, atau bikin jalan-jalan lagi memuaskan (tidak berapa memuaskan pun sebenarnya kalau hati sudah mahu camera bukan?) ok, kesimpulannya saya berjaya tahan hati TIDAK beli pun camera 184 itu. ok, lega jugaklah. jihad besar tauk menahan nafsu shopping! paling bangga suda saya kalau dapat tahan nafsu shopping. lagipun camera lama kan sudah siap repair.

:) <---- fake. haha

 

TAPI TAPI TAPI!

 

kawan-kawan saya seramai 3 orangs telah pigi membeli camera ixus 184 itu! hey, murah tauk!!! sapa tidak mahu gerabbbb? harga asal 299. hoh, memang betul2 sale. dan akibatnya, saya adalah JELES. jeles sampai saya bermasam muka sekarang ni. saya pun mahu camera itu jugak ;(

 

 

ok, cerita circus!

semalam pegi dengan tiba-tiba sebab lambat mendapat invitation. heh. tapi pergi dengan wani, yani, joy, dan alif (HAHAHAHAHAHAHAHA: kenapa saya ketawa panjang? manabolekasitauuuu hakhak!)

 

venue adalah di The Oval, yakni sebuah park yang terletak di central otago. dia start jam 730 ptg. jadi cuaca adalah sejuk menggila! circus pulak adalah hanya di bawah canopy yang besar! sejuk taukkkk! adoih =_=”

 

saya tiada camera (menyedihkan) tapi saya record video guna hp saya. nanti saya upload.

 

circus ni tiadalah melibatkan haiwan dan binatang. ada badut2 dan orang yang kelakar dan hebat seja. still, SUNGGUH menghiburkan. saya ketawa sampai saya risau. risau sebab minggu ni macam paling membahagiakan. hari-hari banyak ketawa. saya risaulah nanti saya nangis-nangis pulak.

 

ok lah. thanks for reading. saya mau pegi upload video dulu circus dulu nih :)

love you’all muchos grande! hekhek

 

p/s: ini link untuk icon facebook, twitter & social network yang lain (macam di blah kanan incik belog ni). cool ni. pegilah try. heh :)
p/s/s: yang icon love warna hijau tu chatbox saya tau! :)

LIVE dari villa mereka di Queen St. ahaks!

kemarin aku lepak di rumah dorang budak-budak ni. walaupun perjalanan hampir 2 marhalah dan memenatkan, tapi bila sampai tu berbaloi-baloi jugaklah. sebab? sebab boleh main ipad puas-puas (sakai) dan berpeluang tengok rumah orang kaya (especially AZMANNNN!)

 

motif berkunjung adalah untuk discuss pasal easter break nanti. plan mau pusing-pusing south island. tapi sebenarnya lagi banyak buang masa buat benda lagho daripada bincang pasal trip tu.

 

eh, eh, skip lah semua tu. yang penting sekarang mau tunjuk kehebatan villa mereka dan monitor PC azman yang BHAPAK besar! flat screen 42” okeh! online dari katil pun masih boleh nampak. kalau karaoke via youtube pun mesti masyuk kan? wuwu.. bestnya. bestnya!

DSC_6768

besar gila kan? tengok belog sendiri besar-besar sangat menerujakan! HAHA.

DSC_6766

ada ipad you know~ hahaha. teruja melampau you know. oh puhlis tqa~

 

tiba-tiba kami dapat idea buat vlog. ya, KAMI. sebab mereka turut teruja haha. lawak betul time tu. daus (bukan nama sebenar) siap pakai blazer kononnya beliau producer.

 

5 minit lagi kita on air”, kata producer kepada cameraman & aku. tetiba hp producer ringing. dia cakap  “ha?  ape? ye ye. die tgh mekap. ape? peminat tak sabar??!! sabar la sikit!” HAHAHAHA. itu daus producer saya cakap. vongok. pecah perut time tu.

 

cameraman pulak sibuk keluarkan dslr dia. hakhak. semangat okeh. siap dgn tripod. okeh, sekarang kamu sila gambarkan perasaan saya time tu. wakaka.

 

ada lah jugak 3 kali record. haha.

tapi sebab saya selekeh dan tidak cantek petang itu, saya tidak mau upload lah vlog tu HAHAHAHA! (mcmlah hari-hari lain aku cantek dan tidak selekeh heh)

 

oklah, sekian dulu.

p/s: bahaya tau ada screen besar-besar tu. perasaan tengok belog sendiri jadi lain macam. urm, urm, macam makin bertambah obses dengan belog sendiri. haha. bahayanihhh!

 

 

oh ya. ptg tadi, kitorang pegi tengok circus! seronot! best best. penat ketawa =)

esok update lagi okeh? till then people! thanks for readin

Thursday, March 24

what’s up? nothing much. heh

sepanjang kesenyapan aku, apa saja yang aku buat?

 

1. tengok wayang. wayang lama kot. sebab x ramai pun orang malam tu HAHA. hampir kosong :p
tengok I AM NUMBER FOUR. selow lah cerita. x best sangat. tapi bolehlah. aku tak mau bagi bintang. joy yang pilih, pastu dia selalu berangan jadi number 6 dan berlagak ada power  =_=”

 

kalau di sini, movie day jatuh pada hari selasa. dan harga movie gugur(mengelakkan mengguna perkataan ‘jatuh’ berulang kali) dari $16 hingga $11 sahaja. (sahaja pala otak ang, kalau di mesia 16ringgit bole tengok 3D suda. huh!)

 

sosweet-HAHA.co.nz P3220022    

dan popcorn mereka adalah TIDAK sedap macam yang kita punya. semua adalah berwarna putih. jadi tidak perlu intai-intai kotak popcorn itu untuk pilih yang kuningdanmanismanis, sebab kebarangkalian untuk bertemu adalah SIFAR/KOSONG. dan satu lagi, bertih jagung mereka adalah masin. betul ni, masin tauk! terus macam makan kuaci yang masin tu, bibir jadi kebas-kebas. jelek ah.
-ini bukan movie review, ini popcorn review sudah =_=”

 

2. tengok bulan purnama mengambang di Signal Hill, dan tak sengaja tertukar subjek photoshoot. subjek utama malam itu ialah BULAN. tapi sebab dia enggan melayan diriku lagi pabila airmata membasahi pipi, lalu kami kick dia! kami yang jadi subjek! heee. kamilah yang bergambar-gambar!

 

gambar adalah masih bersama arep!

 

3. ohhhh! ini sedikit memalukan. hehehe. rumah kami ada ab circle pro. hehehe. blame the advertisement! they look super convincing. dem! hahahaha. terus housemate hulur phone suh call & order. HAHAHAHA. sampai sekarang masih kelucuan bila sedar ada ab circle pro dalam rumah sendiri. order hari ahad, sampai hari selasa. gila kentang right? hakhak.

 

 

PLEASE DONT LAUGH! HAHAHAH.

 

 

ok, itu sejalah dulu. tadi nda plan pun mo type panjang ni. wuwu. nite peeps! adoih, da pukul 3 am =_=”

 

selingan:

  • aku sangat lemah dalam meng-update kejadian dalam negara, mahupun masalah global. semua berita terkini aku jarang periksa. tapi beautifulnara aku follow heh! ^__^’
  • tak sukalah kulit tepi kuku yang lebih-lebih tu. kalau ditarik bole berdarah jariku! ;(
  • tadi aku bikin pau. heh, teringat tira, dia cakap pau = tapau. pastu pernah satu hari dia suh saya kupas kulit ‘tapau’ tu (eh? kenapa mesti kupas ha?) pastu tak semena-mena aku belah dua. tiba-tiba bah. sebab time tu aku nda focus. aku selalu belah dua baru makan. terus dia marah, “kenapa kakak kasi belah tapau sayaaaa!” hahahaha. mengamuk terus dia. sot!

Friday, December 3

populasi kota kinabalu bertambah.

populasi bertambah, jalan raya & pusat membeli belah semakin sesak, suhu meningkat, dan METER HAPPY BERTAMBAH.

ok. fakta palsu. eh, bukan palsu. TIDAK scientific. (huah! dramatic enough x?). HAHA!

assalamualaikum :)

sebenarnya dua kesayangans datang suda tiba di kota kinabalu. sorang dari tawau. sorang dari penang. hoyeah! ain & ein. tiga makciks (including me) yang selama ni berkomunikasi via facebook dan cell phones akhirnya bertemu muka. *hugs*

ain sampai hari rabu lagi. dan, kami sempat keluar semalam. gila penat hokey! mck sorang tu senget =.=” kaki aku sudah mau tercabut, macambarubalikdaripertandinganmerentasdesa! uwaaaa =(

haihs. sekarang suda tua. mau jalan jauh2 pun x larat. dulu masa bujang-bujang, jalan kaki dari CP pegi Wisma Merdeka pun hebat dan juara! ajaib! sekarang kalau tengok CP dan tengok WM, mesti terkagum sendiri macam mana boleh jalan jauh2 begitu. lagi hebat, sambil kaki berjalan, mulut pun berjalan jugak. sapa juara SILA KIRA BERAPA KILOWATT TENAGA YG DIGUNAKAN. hahahaha.

balik dari 1Borneo, ain & kroni nya hantar aku pegi airport untuk fetch ein pulak. abang aku ambil aku & ein kat epot.

TIBA-TIBA!

aku lapar.
ajak abang pegi makan dulu. teheee! ajak dia makan lukluk lagi. tapi dia mau jumpa kawan d Jesselton Point. OMG! OMG! <---- kenapa OMG??

sebab ada yang perlu dielakkan di sana. hoho.

yeah. disebabkan jodoh aku macam incredible hulk (kuatlah maksudnye ye!), aku berselisih dengan orang paling macho di dunia! (macho sebab dia pakai shirt otago. hahahahahaha).

ok. habis cerita panjang.  bye! :):):):):)






p/s: wani, diba, mai, kak tia, nas, yani, amenggggg. sy rindu lah. rindu mau mengadu2. rindu mau ketawa2. rindu mau main geletek2. rindu mau main gedik2. rindu mau berangan2 =.=”

T____T

p/s/s: mau kawen. (alamak! sy baru ingat kedapatan suda oleh adik sy yg perempuan tu sy ada belog. matilah kedapatan lagi mau kawen nih =.=”)

Sunday, September 19

^_~

jangan sebut rindu. sebut r.
jangan sebut sayang. sebut s.

ha-ha-ha.

kak tia. akak terbaek :)
terima kasih untuk masa yang diluangkan.

ameng, you pun terbaek juga.
terima kasih untuk telinga yang dipinjamkan :)

sayang, kau dari mars. aku dari venus.
okay, tipu. kita sama-sama dari bumi.

Wednesday, September 15

lebaran 2010 part II

yang ini part I

*notakefala: jangan suka tangguh-tangguh update blog. nanti terlampau banyak cerita sampai kau sesak nafas mau update semua. macam sekarang ni lah. belum habis cerita raya hari kesatu sampai raya keempat, ada lagi invitation open house bertubi-tubi.

baiklah. kita sambung kisah raya pertama. ptg tu, pukul 1, aku ada kelas drama. sampailah pukul 3 ptg. kelas pun boleh tahan best, buat aku tidak berapa ingat hari itu hari raya. hohoho. balik naik kereta! ahaks. x payah aku penat2 jalan kaki, dan mendaki bukit tonggek (digelar bukit tonggek sbb bila kau naik bukit ni, automatik kau jadi tonggek).

ok, balik dari kelas tu, bila kereta park depan rumah, aku nampak kawan2 meriah dengan baju warna warni yg sedang bermarhaban. Ya Allah. sungguh eksaited okeh! perasaan aku macam, erm.. macam.. “eh eh. kenapa meriah semacam nihhh!” dan aku yang tidak berbajuraya (sengaja dirapatkan sbb nanti kamu baca sebagai “tidak berbaju”) itu terasa mcm datang dari planet jingga. hoh! tak best betul. terus menyesal.

ok, plan asal lepas berkelas mau masuk bilik tidur dan menangis. haha. lemah! tapi tiba-tiba dapat energy luar biasa dari kawan-kawan yang super gembira hari itu. terbaek woh mereka! aku pegi siap, kelam kabut iron baju. sebab housemates nk pegi beraya rumah kawan-kawan. mula dengan rumah arep, anir masak rendang sedap, wuuu, ada daus, niel, azhan melayan tetamu dgn lawak2 sengal, dan arep pun ada. tp ptg2 tu dia pegi keja :) sambung kat grange st pulak lepas tu. pagi tadi, aku ckp x nak join heeeee. pegi grange beraya, mata aku layu gila, badan da lembik, tapi sekali lagi dpt energy luar biasa dr kawan. alhamdulillah. happy tidak terkata. mmg x sempat bersedih-sedih.

beraya sampai maghrib, dan sampai rumah dalam pukul 7. pnat gila, tapi seronok! meriah rupanya raya di dunny. phewwwit!

raya kedua.

bangun lambat. miahahahah. kawan ajak pegi rumah kak dhuha & kak yani, tapi x mau. tapi bila bangun, erk. rasa kosong. dan rasa tak berfaedah. lagipun x sabar mau pakai baju raya yg merah mcm mak ngah. agagagag. pegi jgk rumah kak dhuha dgn jiran sebelah rumah :P

dan lepas tu ke openhouse ain pulak. teheee. makan sedap. best. balik rumah dengan kenyang dan bahagia. oh, ke rumah azman & rakan-rakan juga. pergi secara solo sbb housemates semua dah pegi. ala, depan rumah je pun.

lepas tu, ikut nana balik montgomery ave, sbb ingatkan nak pegi tolong2 dorg masak untuk open hse raya ketiga (keesokannya). malam tu kacau2 dorg buat keja & jadi badut jgk, buat lawak percuma dengan ala kadar. tidur pukul 7 pagi lepas subuh. huhuhu. aku x lah penat sgt. sbb x buat apa pun. tuan rumah la kesian. wuuuu. tdur lepas subuh, tapi pagi tu bangun lagi. aku tidur sampai pukul 1 kot. majlis dah start aku tidur dalam bilik. =.=”

 Recently Updated Recently Updated1 gambar raya 1 & 2

dan…
ini gambar favoritas saya!
59880_416003917713_673847713_4836536_1193589_n comel kan dorg! hahaha :)

dorg panggil itu ‘peace kembung’ LOL





bersambung….

Monday, August 2

HAHAHAHA!

tetiba housemates aku kat atas gelak sakan. haha. rupanya, semua tengah excited muka masuk tv. tvnz babe!! hahahahah

nah, tgk ni.

p/s: racist dowh! hahaha. “Asia in Otago”

asia berdarah = bloody asian?? hahahaha

Friday, July 30

ini barulah pelangi petang!

nota kefala: entry adalah berkenaan kehidupan saya di hari khamis.

  • bangun pagi dengan lambatnya walaupun kelas start pukul 10 pagi. mood adalah biasa-biasa saja :)
    Ella West in the house!! – author novel “thieves” yg kitorang kena baca untuk sem ni. she’s nice and full of enthusiasm. (sy terinspire untuk menulis novel. hahaha. ok, tipu. sebenarnya saya terbayang duit yang banyak setelah buku-buku saya di publish)
    hyper semacam jugak lah saya dalam kelas tadi.
  • kelas habis pukul 12. dan ada gap smpai pukul 2. balik rumah. masuk bilik. dan tiba-tiba rasa empty. i miss everyone. dan sy baru discover, bilik saya macam sarang kesedihan. and i started to hate it. dem. T_____T
    uhuks. menaip cerita sedih2 buat saya hampir sedih kembali. oh, sila jangan spoil mood anda sebelum tidur, nurul.
    dalam bilik x berbuat apa, online – fb & twitter. wah. suda ada twitter you~ hahaha! di fb sembang dgn ein, d twitter sembang dengan bya. mengadu rindu dengan mereka-mereka. ternangis depan laptop dan segera pergi kelas bila hampir pukul 2.
  • dalam kelas memang dah agak x focus. tiba rasa everything is sucks. sedih, marah, rindu, geram semua ada – ah. asyik emo. x syok okeh. rasa sangat penat. memikirkan hari ni kena masak, dengan kepala yang sesak dengan isu semasa, sejuk pulak lebih-lebih hari ni, kemudian teringat nak pegi cutlers dengan ameng pulak pukul 4. oh, kaki dah melemah saat tu. langsung tak taw apa yang lecturer cakap, aku dengar dia gelak-gelak comel je mcm ‘dolores umbridge’ dlm cite harry potter tu (maaf, puan). sedar-sedar dah pukul 2.50. majlis bersurai.
  • balik rumah. masih down. bebeh are you down down down down~
    keluarkan ikan ‘untuk masak lepas dari cutlers nanti’ (monolog). online lagi, tunggu ameng habis kelas. rindu YM. uhuks. betapa dia meng-ignore saya habis-habisan. xpa. xpa. saya kebal dan bermatlamat. (dengan yakin menyanyi lagu stacie orrico – im not missing yuhhhh) :P
  • ameng text, jmpa d bridge. mau pegi cutlers. sangat berat kaki melangkah. siap terpeleot lagi di tengah jalan. balik, ameng ajak pegi rumah. makan nasi ayam. *melompat sikit* sampai rumah, tengah duduk ada orang ketuk pintu, hantar beanbag *melompat banyakkkk* so sweeeetttt kan ameng??? patut la dia tny saya mcm2 pasal beanbag!!! macam mau pengsan di tempat kejadian!! seriously. terharu! terharu! dan teruja. beanbag ini bentuk singa. singa kodomolion. haha. saiz kecik utk diduduki tpai BESAR untuk dipeluki (??) hahahaha.. and, most importantly, they made my day (both ameng & muncit the kodomolion) OH CUTE!! :)
  • balik rumah masak dan makan lagi dan pengsan! voila!

IMG_7097 IMG_7096

29072010 IMG_7094

1. ella west
2. conteng2 dlm kelas.
3. 1st class honour hospitality di montgomery avenue.
4. muncit the kodomolion! :)

p/s: ym jahat. uhuks.

Thursday, July 29

ini untuk ria abadi.

kecintaan saya terhadap beanbag pernah saya suarakan di sini. hehehe.

ameng (ria abadi) tiba2 muncul di skype saya.

“kenapa riby suka beanbag?”

haha. tiada spesifik reason kawan. mungkin saya jatuh cinta sejak pertama melihatnya (yakni, xtaw bila). dan sampai sekarang saya belum terbeli pun. uhuks.

tapi saya ada gambar shomel untuk tatapan kalian. HUAHUAHUA!

IMG_6126

p/s: mengharap jangan ada yang jatuh cinta! hahahahaha. xoxo!

Saturday, March 13

dr td sy baca buku nda pandai masukkk..

mcm mau nangis seja mcm ni :((

sejuk wey. angin kuat gila. macam mau tcabut bumbung! hyperbola ka? tp siyes kuat wey… hari ni semua org pun kluar. shopping, pegi meeting. sy teda mood. mau bermalas2an sbb sangat teda motivasi untuk bersosial hari ni. jadi, kesimpulannya sy sedang bersendiri di rumah dari awl pagi lagi. bosan pulak. hoho. ntah apa jd sm sy.

oh ya. sbb sy mau kasi abis baca buku kunun. klu minggu ni sy tangguh lg semua benda, mgu depan dan mgu2 seterusnya sy akan kurus dengan tiba2. ok, tipu.
tapi, yang menyakitkan hati, bila sy ada mood rajin ni, nda masuk la pulak apa yg du baca. bengang okeh! adoi.. xpa la. pelan3.

mau buat sebijik lagi belog yg family sy boleh baca. hahaha.. kejap la lagi, tunggu sy rajin brabis :)
oh ya, di blog tu nnti saya bakal berkolaborasi (giler ah!) dengan abang sy. hoyeah. jadi mcm sy mengupdate cerita dr sini, dorg mengupdate cerita dr sana. ha! cekap bukan?

wo wo wo~! angin kuat, smpal ada bunyi mcm org bsiul. gila ngeri saya sorg2 dlm bilik ni. huwaaa. hsemates! cepat la kamu balik
=.=’

 

Sunday, March 7

tahun ke 3

yg menguji kesabaran.
give up.

happy birthday rin, kak epa, bang salleh.
hoho..
^_^

kawan2,
2009 / march / 07 : kita p bako kan!
sapa rindu kuching angkat tangan!! hehe