Showing posts with label long distance. Show all posts
Showing posts with label long distance. Show all posts

Thursday, August 11

posto! posto!

yeay! ku dgn penuh heksaited menaip entry ni. parcel pertama untuk tahun ni suda sampai wooot wooot! setiap pagi bangun pagi tengok depan pintu sama ada parcel suda sampai atau belum, dan selama lebih dua minggu jugaklah aku hampa~ pernahkah kau merasa? hatimu hampaaaa~

ayah aku hantar since 25th July tauk! ha, coba bayangkan hebatnya penantian aku kali ni. selalunya tidak sampai 7 hari pun. sobsob. mungkin sebab bulan ramadhonnn (sebut penuh tebbhal ya), harus diuji dengan lebih sedikit. haha sabar kau nak. adakan namanya sabar? =_=!

oh sekali tengok kotak besar-besar dan berat pun sampai 7kg. apa sajalah yang dikirim tu kan? sampaikan hari-hari menunggu. alah, bukannya baju/shawl/kasut mahupun IPHONE! bukan. tidak perlu heksaited pun sebenarnya. heeee

makanan kering semata-mata. tapi excited lebih-lebih sebab lain bah feeling nya dapat parcel. macam.. haihs.. macam.. mac.. macam lain lah yang penting.

IMG_4471IMG_4472

tuuuuudia. mak aku bagi 3 papan perencah nasik goreng. padahal mau balik for good suda pun dalam lebih kurang 127 hari lagi! *mukak sedih. hari-hari goreng nasik lah ni? hahahahaha oh tidak~

yang ku nanti-nantikan sebenarnya yuuuusof taiyooob. haha! tudia datang sampai 3 kotaks dan ada dua packet kurma apa lagi entah, dan dadih banyak-banyak-banyak! dan sos cili maggi! dan rempah2 lagi yang lain. ok. macam segmen memasak pulak. oklah bai.

“slm yah, parcel suda sampai! terima kaseh! =)”

“ok, jaga baik2 si yusuf tu”

LOL! =_=”

 

p/s: terima kaseh syikin sbb tlg buat eggtarts! alhamdulilah dapat makan jgk akhirnya =)

Sunday, July 31

salam ramadhan people!

Assalamualaikum & salam 1 ramadhan semua!

cerita ramadhan di dunedin kali ni macam unik sikit. hehe. tahun lepas, malaysia puasa dulu. keesokan harinya baru nz puasa. bukan sebab belum nampak anak bulan, tapi sebab hari melihat anak bulan itu sendiri lambat sehari. paham sik? contohnya di malaysia tengok anak bulan hari isnin, di dunedin hari selasa. aku pun tak tau macam mana nz bole puasa lambat sehari sedangkan nz lebih cepat 4jam/5jam dari malaysia.

jadi, seperti tahun lepas juga, kami semua ingatkan puasa (1 ramadhan) akan jatuh pada hari selasa. teheee. lagi pula, website FIANZ - the federation of islamic association of NZ sendiri telah mengkhabarkan bahawasanya esok (isnin) baru nak tengok anak bulan.

kami pun kuranglah bersedia untuk terawih mlm tadi. siap plan main badminton lagi di unipol dengan kawan-kawan. HAHA. aku sikit lagi nak pegi tukar baju pegi gym, rushing lepas balik dari beli groceries untuk bulan puasa ni & masak laju-laju. tiba-tiba arep announce kat twitter dunedin puasa esok. hah! aku sempat lagi cek fianz pnya website untuk confirmation. fianz masih cakap esok baru tengok anak bulan.

then, few minutes later orang semua dah kecoh-kecoh kat fb, auckland posa esok. maksudnya dunedin pun puasa esok jugaklah. cek balik fianz, fianz dah update! ok. confirm esok puasa.

aku tak jadi tukar baju, joy pulak dah siap sampai kat depan libry tunggu aku. kahkahkah! kitorang pun laju-laju tukar direction pegi terawih. heeee. eh, sebelum tu sempat jugak aku update status kat facebook sambil menangis. =_=”

lain tau perasaan menyambut ramadhan kali ni. lagi-lagi bila terkejut mcm ni hehe. sebak aku lain macam tadi. SEBAK. bukan sedih tau. excited pun jugak. syahdu jugak. sobsob. nasib baek lepas terawih tadi dah jadi cool balik.

so, korang kat mesia.. selamat pegi terawih! tahun ni musti mau rajin2 tau! sahur pun bangun okeh? biar makan sikit yang penting bangun.

untuk kawan-kawan kat dunedin. selamat berpuasa & selamat beribadat. mari membubut pahala yang berganda-ganda di bulan mulia ni.

aku? harapan ramadhan kali ini, semoga semakin tulus hati & jiwaku mendekatiNya.

semoga ibadah kita semua diterima people.

well hey, kali ni kita start puasa hari yang sama, tapi kami sahur dulu, kami buka posa dulu! hekhek :)

 

p/s: nasib baek ada instinct mahu beli barang dapur hari ni.

p/s/s: sentap sebenarnya dengan msg tumblr sorang budak ni, tapi, selamat berpuasa untuk kamu, slm ramadhan dari sa.

*peace*

Sunday, May 22

tempat jauh lagi dikenang

skype dengan family di rumah tadi - ayah cakap petang tadi dorang pegi tg. aru. bertiga, dengan ibu & tira. siap mandi-manda pulak tu.

tira memang suka sangat main air. pernah masa dia kecik, kalau tak silap lepas aku SPM, dia umur 2-3 tahun, dia suka sangat laut sampai setiap malam ayah aku kena bawa dia pusing KK. dia akan cakap “MO LAUT BAH, AYAH~~~” kadang-kadang lepak di jesselton point. kalau ayah penat, ayah just bawa dia pusing kk tengok teluk likas atau waterfront.

sampai sekarang, kalau ibu ayah free dan rajin, hujung minggu dorang akan bawa tira pegi tg.aru atau kalau nda boleh mandi, tira akan pegi teluk likas untuk main di taman tu. atau main pasir. tira ada set membuat sandcastle tu. heh.

25112007(021)

aku pun rasa ibu suka gila pantai. kadang-kadang dia ajak aku pegi pantai, kononnya bawa tira jalan-jalan, tapi aku tau ibu yang mau pegi pantai. aku pun, suka jugak. bila tengok laut/pantai aku rasa kepala aku ringan. macam semua masalah (kalau ada masalah) tersebar luar macam luasnya laut.

rindu kk, bye.

 

 

 

 

 

p/s: i wonder if the things that remind me of you, remind you of me.

Wednesday, April 6

not a very good news from home.

dad called me, few minutes ago. tak semena-mena. selalunya saya yang call. and yeah, mesti pasal yang satu itu. saya jadi down. sedih. dan hilang semangat mau buat kerja. bole ka mau rindu ym? ;(

 

 

azam 2011 saya nda banyak. SATU jak.

mau jadi kuat. dan kalau mau jadi kuat, mesti mau banyak ujian. baru tahap kekuatan kita bertambah, bukan? tapi saya penat dengan ujian yang bertubi-tubi. tidak lah besar mana pun ujian kalau dibandingkan dengan orang lain yang hidupnya jauh lagi tidak bernasib baek dari saya. contohnya orang-orang yang homeless dan kehilangan the loved ones semasa tsunami di jepun.

 

 

aini cakap, sudah lumrahnya kita tidak kuat. sebab kita hambaNYA. hamba. lemah. jadi yang patut kita buat, berdoa meminta bantuanNYA.

 

 

rindu y rindu y rindu y rindu y rindu y  (xribu2kali)

rindu Y_Y

tp dia pesan, jangan cinta manusia lebih dari cinta Allah.

ok. i know i shouldn't miss you. bye lah.

 

 

 

 

 

hujan di hati saya sama kuat dengan hujan di dunedin. tapi MOM & DAD need me to be strong. cause i am their strength. irony?

http://www.smileycodes.info

Monday, April 4

#abpbh

first time saya tdk dengar alarm hp saya semalam. ajaib betul. set pukul 1 pagi (9mlm mesia), saya tbangun 2 pagi =_=”

tahu macam mana keadaannya bangun dengan terkejut? pastu cepat-cepat tengok jam. terus lompat dari katil. lajuuuu.

hmm. kalau bangun subuh liat nak mampos. teruk betul perangai. dush =_=”

bangun terus frust sebab, x bole tengok online ;(

image

tapi saya tengok dari skype! nasib baek abang saya banyak makan kismis dulu-dulu sampai jadi bijak gila. tengok abpbh dari skype adalah idea beliau! heee :)

zizan

 

dan part paling aku suka ialah part usop naik pentas dengan wheelchair. wakakaka. ngoks betul.. pastu siap soley2! dan bila dia berjaya buat semua orang angkat tangan soley2… i was like whoaaaa. gila kau! kat abpbh semua orang soley2! that was epicc mannnnn!  terus tangan aku rakus2 type kat tweetdeck mcm tu.

x lama kemudian, abang nara pun cakap lawak epic. ehem! great minds think alike org bugis bilang kan? wakakaka.

image

(print screen dr twitter timeline saya)

 

tapi aku stress betul dgn tweet2 abang nara. ada seja yang dia mau kondem. bluerk! ah. tp biarlah dia. aku lapar nih. kelas pun kul8 pagi esok. nite peeps!

 

p/s: excited dpt printscreen skype time zizan amek award. wakakaka