Showing posts with label august. Show all posts
Showing posts with label august. Show all posts

Wednesday, August 18

mau letak title ‘homesick’ tapi nanti nampak tidak cool.

baru 18 hb, tapi entry suda ada dua puluh lima. agagagaga. itu namanya RAKUS. kenapa suda begini neh? berabis pulak mengupdate belog. macam seja belog ni mau lari lari.

oh, saya singgah jumpa encik belog ni sebab mau berjuang. jadi sebelum berjuang mau teriak teriak dulu sini. nda taw kenapa saya nda berfungsi suda nih. sekejap lagi menangis lah ni. menangis seja kerja, cengeng betul ihhh.

bukan saya nda biasa duduk jauh2. dari kecil juga duduk di asrama. tapi mungkin sebab sekarang ni melampau jauh. dan dulu di hostel cuti sekolah ada banyak. setahun 5 kali. pindah maktab pun cuti ikut cuti sekolah. paling lama di hostel 2 bulan, nah, lepas tu balik rumah lagi.

tapi sekarang? homesick yang bulan lepas pun belum sembuh, tambah lagi homesick tambah lagi tambah lagi tambah lagi sampai sesak nafas! mana gua tahan bebbbbb! uhuks.

dear rumah,
mari sini sayang. mari datang jenguk jenguk mama.

sekian.

yang senget,
-nurul-

yang pemalas buat assignment,
-nurul- jugak

yang sedang melemah,
-nurul- lagi

yang menaip di belog laju tapi menaip assignment lambat gila,
-tiada yang lain melainkan nurul-


mari sini felok saya. uhuks.

Sunday, August 1

morning august! *hearts*

slm. hye readers. dah bulan august kan! yeay. sangat tak lama lagi puasa, dan tak lama lagi raya, dan tak berapa lama lagi balik! horayyy!

saya terbaca status mck saya kat facebook. tersedih. terkagum jgk. betul orang cakap, wanita memang diciptakan lemah, tapi boleh jadi insan yang kuat-sekuatnya. kagum saya dengan ketabahan hati wanita-wanita yang mendapat suami yang tidak berhati indah itu. nauzubillah. tak tahu macam mana kalau saya yg berada dalam situasi mcm tu. semoga Allah melindungi insan-insan teraniaya ini, diberi ketabahan hati yang banyaaakkkkkk untuk menghadapi ujian begitu. semoga anak-anak menjadi insan yang soleh dan menggembirakan hati ibu. huhu. kesiannya.

dan semoga Allah selamatkan keluarga kita. oh, btw alhamdulilah mak saya dah sihat sepenuhnya. alhamdulillah syukur ya Allah. doa saya untuk melindungi kedua ibu ayah, dan doa memohon Allah tidak menarik nikmat kebahagiaan yang telah diberikan kepada kami sekeluarga telah dimakbulkan.

sobs. sedihnya pulak!

semoga kawan-kawan beroleh kebahagiaan di august ni. dan selamat bulan menghantar assignment. hahaha. mari berjuang! :)

IMG_0008 (2)

laughter.smile.happiness. tq Allah :)