Showing posts with label special event. Show all posts
Showing posts with label special event. Show all posts

Friday, January 6

Memang kami guru malaysia berikrar dan berjanji bla3

Salam. Hee malas mau blogging tp buruk perangai pulak malas2 nih. Eceh ;p jadi mari saya cerita sikit la ho. Pasal banjir di batu lintang.

Oh sebelum tu.. Di kuching ni aku tinggal dgn 7org hsemates lain. Tapi blum move in lg sbb bru cuci rumah bahagian atas. Dan kami kena settle transport dulu. Rumah kitorang jauh. So sementara ni tumpang rumah gadisku. Rumah dorg dekat jadi bole jalan kaki lah.

Masuk cerita banjir: bgun pg2 td semua org mcm bfikir jgk lah mcm mana nak menempuhi hujan lebat. Hujan tu pulak tak berhenti sejak semalam. Mmg ada posibility banjir lah kan. Tp sebab kehadiran CEKGU di MAKTAB ni harus seratus peratus.. Maka kami pun gigih la pegi kelas. Lagipun.. Xkan lah kelas cancel sbb most of the students duduk dlm hostel kan? Mestilah kelas on. Ok. Keputusannya, bolos saja hujan itu.

Keluar jak dr rumah. Hujan berabis lebat sampai pakai payung pun basahhhh gila jgk! Da separuh jalan aku da nak menangis. Air sampai betis. Traffic jammed jgn cakap lah. Dgn memikir baju basah lencun dan semua org dlm kereta tengok2 uwaaa tuhan saja yg tau perasaanku. Sampai depan sekolah (depan maktab ada 3 bijik sekolah), air sangat deras dan menakutkan..

Kami pun jalan jgk lah smpai guard post. Smpai sana aku da xda feeling. Pndangan kosong. Dlm hati rasa nak telan org. Teringat phone dlm bag terus mintak kain kering dr abang guard. Lap phone T_T

Contact ketua cohort tny kalau class masih on. Dia ckp xda arahan rasmi lg. Terus jalan lagi smpai kelas. Smpai kelas dpt text, semua org tak pegi kelas. Semua kelas dibatalkan. Huahhhh!! Sabar. Iman.

Tp sbb klas aku ada 9org drpd 19 (kira ramai lah). Madam pun buat jgk kelas sejam. Style kan? Lepas sejam balik lagi guna laluan yg sama dan brhujan lagilah. Irony nya.. Smpai rumah gelak sbb rasa lawak. Padahal td nangis2 bersama hujan. Boohoo. Hahahahaha. Makin serabut aku nih. Atiqah. Serabut forever. Eee bidak.



All wet. Head to toe. Masa ni suda cool sikit. Suda masuk zon pasrah. Pengalaman kan? Hee

Saturday, November 12

how I celebrate my raya

ya ya ya. bertenang syuma olang! (semua orang). memang suda basi pun hari raya. tapi seperti biasa, hari raya aku special jadi harus update dong. nanti kalian pada mikirin terusss “gemana kali ya raya nya si tqa” ecewahahaha lempang!

aku kalau raya korban ni aku selalu no feeling sikit. heee. kalau di rumah (kk) pun, aku bangun lambat. agak-agak bila matahari suda melambai tu baru aku bangun hehe. kecuali, bila ibu buat openhouse. hehe barulah bangun awal sikit. tahun lepas aku sempat raya haji kat mesia. ngam-ngam few days lepas aku sampai kk, kita celebrate hari raya haji. tahun ni, aku berhari raya di dunny. dunny sunyi sikit dah, sebab ramai students da balik. so, kurang sikit lah kemeriahan raya haji ni berbanding raya aidilfitri hari tu.

tahun ni jugak aku baru pegi solat raya setelah sekian lama heee. seingat aku, paling last aku pegi solat raya masa kecik-kecik dulu di kampung. ngee. tapi kan, aku punya ‘first’ solat raya di sabotaj oleh najlaa T_T. dia bagi aku stokin koyak. aku nda perasan (sebab masuk masjid mau start solat baru aku pakai sox heee don’t try this at home). sekali masa takbir tu, tengok stokin koyak. sesungguhnya aku malu dengan orang sebelah huuuuuu.

HAHAHA. nda ba nat~ main-main jak ba nat~ najlaa nda sengaja ba tu kasi stoking koyak Smile with tongue out

lepas solat raya kami ada meeting tauk! meeting dengan course coordinator – sharon. cerita pasal activity kami sepanjang minggu. oh FYI, memang setiap kali hujung semester, kitorang akan ada activity untuk mengisi masa lapang. banyak gila lah! ha, lebih-lebih lagi bila kami mau balik for good nda lama lagi ni. macam-macam activity kena plan! seronokgilayokkk!

ok. lepas meeting kami tunggu container. kan ada bagitau hari tu kami share ramai-ramai untuk sewa container ship barang pegi mesia? ha. 7hb hari tu, yakni hari raya haji untuk nz, container kami sampai depan rumah. so kami masuk barang ramai-ramai. load barang pun boleh jadi excited tauk. hahaha. semua teruja. ok3. meh tengok gambar. gambar dari cam aku xda pun, tp tengok gmbar kawan-kawan aku la ho?

haha. bhapak selekeh tak tukar baju raya lagi Smile with tongue out

ni baru process angkat barang dari rumah ke rumah. thanks to kak tia yang banyak tolong :)

eh, reen, aku cilok gmbar hang dr fb tau hehe.

tak banyak gambar sangat. sebab aku serabut sikit hari tu. hehe. aku kan~ forever serabut =_=”

dan dengan ter-ship nya barang-barang ke malaysia, maka kosonglah rumah ku. tinggal barang-barang yang mau bawak naik flight jak nanti. sobsob.

eh happynya tengok balik gambar-gambar semua orang. semua benda pun mau happy. padahal angkat barang masuk container jak pun. hahah

 

ok. that’s how I celebrate my hari raya. *senyum tayang gigi*

Saturday, October 22

birthday surprise!

well hello there! (mcm anwaq hadi) *pause* errr. i dont know where to start. mahu tiba-tiba hyper kah? atau mahu bertenang? haha

ok3, since hyper and I are very synonymous. maka, hyper seja lah kan? tehee!

*baca dengan excited & laju2 tau!* kemarin kan aku ada bagitau aku dan girlfriends mau pegi picnic? ada kan? kat sini. ha, at first, dorang cakap mau pegi picnic kat st.clair tau! mau celebrate birthday aku (6hb) dan birthday yani (18hb) lah sekali ni. mestilah excitedlah kan? lagipun x pernah lagi kitorang pegi keluar ramai-ramai macam ni. oh by the way, st.clair tu ialah beach yang berdekatan.

aku pun bersiap lah. lepas extra class pukul 2 ptg kemarin, ktorang bersiap di rumah masing-masing. dorang cakap nanti dorang fetch kat rumah sebab dorang sewa kereta. ok fine fine. aku pun on jak lah. around 3 petang mcm tu, diba text bagitau dorang da kat depan rumah. bila keluar jak, terkejut gila tengok van besar gila macam ambulans pastu ada ramai gila orang dalam tu!! hahahah gila. then i said, okehhh ini besttttttt gilaaaaa. ah ah this is exciting! *dancing*

aku masih terkejut sebenarnya sebab at first dorang cakap mau naik 2 kereta kecil warna merah, tapi tetiba yang hadir depan rumah aku satu van besar yang macam nak p travelling dua minggu! hoi. gila awesome korang nih!! gilaka tak tkejut! lepas tu~ tetiba tengok ada budak laki dalam tu – joy, arep & alif. heyyy dorang tipu! cakap girls day out! hmph! girls lah sangat!

pastu pulak, joy bukan main lagi buat muka tak bersalah. padahal baru setengah jam sebelum tu dia call cakap dia baru hantar kereta sewa satu kat rumah diba, alif pulak hantar kereta satu lagi kat rumah paah. siap pesan have fun, blah3~ and yes, dia tak pegilah konon~ haha. cis cis. aku pun apasal lah noob gila pegi percaya dorang budak2 ni semua.

ok. cerita seprais2 ni tak habis lagi. mula-mula tu dorang cakap mau p st clair kan? sekali excited lah ni macam ‘jomjomjom!’ sekali tengok pegi arah lain pulak. walaupun aku nda tau sangat jalan di dunny ni, tapi terang-terang dorang drive pegi arah lain. pastu blame GPS. haha! pastu bila aku tanya “kita mau p manaaa?” ada jawab st.clair ada jawab st.kilda. ha! camana tuh? tp jalan tu macam pegi moeraki boulders jak! mai pulak terlepas cakap, ‘ko tidurlah dulu, 2 jam lagi ni perjalanan’. aku macam ‘ha? st clair/st kilda/st whatever bukan dekat je ke??’ pastu semua orang back up mai. ok. white flag. ikut je.

aku pun senyaplah. nanti dorang cakap perasan pulak mau bawak aku pegi moeraki. T__T da sampai dekat2 moeraki tu barulah aku yakin dorang bawak pegi moeraki! AHHHHH happyyyy! sengih sepanjang jalan. itu pun dorang nak cover lagi “oklah. singgah makan jap lah. lapar gila da semua orang ni” hahahaha masih xmo mengaku. comel lah korang!

oh sepatutnya kan, moeraki dan picnic ni dua benda yang berasingan. haha! few days before birthday aku hari tu joy sebok2 tanya aku mau apa kecuali iphone haha! aku xtau aku mau apa. dan tetiba aku ada idea mau menyusahkan dia. since aku x pernah pegi moeraki boulders, aku cakap aku nk pegi. dia cakap weekend kt pegi. sampailah weekend xde pun! dia cakap xde kereta available. fine fine. aku pn ok je la. tapi banyak kali jgk lah aku sindir dia. haha!

pastu pasal picnic pulak, aku ingat nak keluar dgn girlfriends pegi botanic garden je, pastu aku nak masak-masak sikit, nak pegi main gelak-gelak & gossip je pun sebenarnya. dorang pun asyik delay je. rupanya dorang ada plan baekkk punya! hehe. dapat dua benda sekaligus memang syorgaaaa kan? arhhh sayang korang lah!

and yeah, sampailah kitorang kat moeraki boulders! happppyyyy gilaaaaa XD

ni masa on the way pegi moeraki boulders, kitorang singgah kat shag point nak tengok seal :) dah tengok video in my previous entry kan? teheeIMG_4788sampai moeraki! jyeayy. tapi aku tak ambil kat gambar batu bulat2 tu =_=” why nurul whyyy

ni birthday girl yang diraikan jugak! yanie :)
unik kan batu bulat2 ni. macam mana dia bole macam tu ha? *thinking*

317609_10150364377499490_570924489_8057254_1295126454_ncute aye?
310271_10150364377904490_570924489_8057258_1752978282_naku suka gambar ni. batu tu macam telur burung yang baru menetas. ironically, burung tu lagi kecik dari ‘telur’ dia. eheee. pandai yani ambil gmbar!

299278_10150364380514490_570924489_8057282_9850629_n
sebab kitorang sampai dah petang, air dah mula nak pasang. so, kitorang naik pegi makan-makan kat sini pulak.. sesi main gitar dan layan diri dah masa ni haha! ya allah, kalau ingat masa ni, banyaknya ketawa. cramp pipi aku gembira sepanjang hari XD

moerakieceh, artis mana sesat ni? ah ah ah

thanks kesayangans! i love you all muchos grande!!! sumpah i love you

Wednesday, August 17

SNOW!!

twas snowing for the second time on the 15th! ahah! ni siap ada video untuk korang! XD
meh tengok dulu!

winter wonderland–dunedin 2011 :)

aku tak siap letak annotation pun lagi sebenarnya tapi aku mau upload jugak sini! hahaha. ni kes nda pandai sabar. nanti baru aku sambung edit. haihsss org noob memang macam ni lah kan~ buat video simple cenggini pun ambil masa seribu tahun lagiiii~

15 August – 15 Ramadhan – full moon. subhanallah.

thanks for reading & watching! hope you enjoy it.

 

There’s only

1 thing

2 do

3 words

4 you~~~

I LOVE YOU

 

 

17ramadhan suda kan? rindu kau. bai. *ngslajulaju*

37697_418807084309_572374309_4372805_197870_n (1)

Tuesday, June 21

gawai & kaamatan celebration. nduk lambat~

tapi ga papa koq, yang penting meriah haha.

sabtu lepas kami celebrate gawai & kaamatan. kenapa sibuk-sibuk mau celeb perayaan ni di sini? sebab kami kan dari IPG batu lintang, kuching. jadi mungkin mau mengekalkan kemeriahan dan aura sarawak tu. tahun lepas pun sambut jugak. hehe.

dua perayaan menuai ni kami celebrate lambat sikit (sepatutnya 31 may & 1 jun kan?) sebab junior ada exam semester ni. so kena tunggu dorang habis lah dulu baru bole happy2 kan? kami tiada exam. sebab itulah cuti kami panjang sampai 5 minggu. jyehhh :P

oh, event kali ni usaha sama junior (cohort 2) dan batch kami sendiri (kami cohort 1). sepatutnya adalah dalam 57 setiap cohort, tapi kali ni nda ramai orang, sebab kan musim cuti, ramai seja yang berjalan pegi bercuti.

keja masak memasak start dari hari jumaat pagi sampai malam. activity merewang tu berpusat di food tech. masak sate + kuah kacang, ayam pansuh (sarawak punya), nasi, kuih seri muka, puteri mandi, dengan rojak buah. semuanya sedap-sedap-sedap.

menarik jugak sebab lama nda bkumpul-kumpul buat keja ramai-ramai sambil nyanyi-nyanyi sambil kacau orang sambil gossip-gossip sambil ketawa-ketawa.

ni sebelah malam hari jumaat, upacara mencucuk sate. semua orang rajin-rajin aku keja kacau orang dan suka hati pegi makan. x berhati tapi berperut!!

tapi sabtu pagi aku rajin siiiiiiiiikit. haha. sikit seja. ehem ehem. tapi datang lambat sebab tengok maharaja lawak dulu (sorry! tehee).. sepah bongok. haaa haaa haaa semputtt~~ haha bongok.

lepas tu balik rumah bsiap-siap-siap sebab event start pukul 12.

ok lepas bsiap, pegi tengok nasi ikut dorang diba & wani.. eee macik-macik betul bila tengok dari belakang.

ngeh. itu dia, pose dari dapur.

antara persembahan pada hari kejadian. eh, dorang ada nyanyi lagu rakyat jugak. lagu sabah sarawak lah. sedap tauk. terus meremang jugelah bulu norma saya. feel doh! terus rasa mau balik sabah. huuuu. serius tak tipu. kalau duduk jauh-jauh cenggini memang semangat patriotik menggelegak semacam. sikit-sikit mau touching. haih~

mestilah jugak ada sesi makan sambil berkepohan. itulah yang buat event seronok. ngeh.

dan lepas tu, bila da siap bergambar-gambar, kena turun kitchen balik sebab kena hadir sesi kemas-mengemas pulak.

okay. itu sejalah laporan ringkas dr beta.

 

 

oleh sebab saya suka gila dengan baju merah ni (baju raya tahun lepas pun padahalnye), saya mau kasi tengok gambar lagi lah! haha

DSC_0004

eceh. pose tangan patah? haha. till then. thanks for readin.

 

 

p/: oh, gambar curik dari cam azman. kawan-kawan, sapa nak bole mintak dari aku nnti ok? :)

Monday, June 6

bawak dorang jalan-jalan

hai it’s me again! hari ni kita cerita pasal activity kemarin okeh? kemarin team hoki tak main, dorang cuti untuk sehari. my friends (arep & alif) are the PIC person in-charge. so, budak dua ni plan nak bawak team tu pegi pusing-pusing dunedin.

at first nak bawak dorang tengok penguin, di Otago Peninsular. tapi sebabkan jauh sikit dan ambil masa lebih kurang sejam untuk pegi sana, coach dorang prefer untuk jalan kat area-area yang dekat sebab mo bagi dorang rehat jugak. bingung jugak mula-mula tu nak fikir bawak dorang pegi mana. dah la dorang budak-budak tu tak berapa suka nature2 ni. dorang prefer adventurous activity, but yeah, dunny manalah ada sangat benda-benda tu. queenstown & christchurch mungkin ada (??)

pagi-pagi tu arep call ajak ikut bawak dorang jalan-jalan. how can i resist the invitation!! TERUS BSIAP LAJU LAJU! kitorang pegi 5 orang : arep, alif, nas, leha & beta :P

first skali pegi Tunnel Beach! tempat ni aku pun tak pernah sampai lagi. huah. sambil menyelam minum air punya kes ni :P
YANG NDA BEST NYA~ kena jalan turun bukit pegi beach tu. turun ok lagi. laju dan yakin. part mendaki naik balik tu yang PARAH. adoih. =_=” budak-budak yang lain tu ok lah. stamina tinggi. fit pun fit. aku sikit lagi nak give up.

ok2, meh tengok gambau la!

DSC08981

DSC08984DSC08987DSC08989DSC08996DSC09001DSC09002

HAHA. gambar aku yang banyak.

Lepas dari Tunnel Beach, break fast kejap makan nasi lemak. then kitorang bawak pegi Cadbury World. tapi sebab weekend, kilang cadbury ni x beroperasi, so yang ada hanya ‘shortened tour’ dalam 30 minit seja. lalu menyeranglah kami semua. aku tak tau lah dorang enjoy atau nda! haha. bosan kot pegi kilang =_=”

tiada gambar lah pulak, sebab dalam tu nda boleh bawak cam/hp/bla3.

NEXT,

kita pegi Baldwin Street –the steepest street in the world-

ni jalan yang paling curam! sebelum ni aku ‘daki’ naik kereta! haha. kali ni betul-betul jalan kaki! activity mencabar betul untuk insan lembek macam aku nih. dahla kena daki bukit dari tunnel beach tu, tetiba kena daki baldwin street pulok! sakit kaki tapi seronot. ngeh.

DSC09024DSC09028DSC09029DSC09030DSC09032

dannnn sebelum balik! bawak dorang pegi Signal Hill. kat sini boleh nampak view bandar dunny dari atas bukit. tapi sumpah sejuk. :-S

DSC09033DSC09034DSC09035

 

ok. that’s it! satu experience yang meng-happykan! bila lagi dapat peluang keluar dengan dorang-dorang ni kan? THANKS untuk arep & alif sbb ajak aku join sekali. serius happy! XD

 

 

eh. okaylah. gotta go. x sempat lagi letak caption segala. buhbye! thanks for reading.

Sunday, June 5

i dah cakap, dorang main sangat setailll~

hello peeps! how’s your sunday going? ada tengok melodi? ee bestnya, lama gila aku nda tengok melodi. lagi-lagi sekarang ni zizan yang jadi host kan? kimslm jaklah.

entry hari ni mo sambung laporan MSIA vs. NZ. semalam game kedua berlangsung di tempat yang sama. aku datang lambat sikit dan terlupa nak bawak botol (untuk ketok2 buat bising haha. x sopan sungguh).

team kita main sangat style okehhh! soooo much better than the previous day. mula-mula tu black stick score dulu 1-0. supporters mesia pun macam kurang semangat. then mesia score jugak. dan 10 minit(aku agak-agak je ni) sebelum full time mesia score lagi 1. leading 2-1 okehhh!

unfortunately, black stick score lagi satu bijik dan menjadikan keputusan seri kaya. okeh, game pun habis! haha. final score 2-2

yang best kan yang best kan, lepas team kita score, opponent terus macam gabra dan macam panas. huah! terus main kasar juge. boo! pastu refree bias. penjelek betul. eh xpalah. yang penting kita hebat. kalah pun hebat, draw pun hebat!

  1. hari ni team mesia pakai shirt warna merah (eh, itu pun kecoh ka riby?)
  2. ni rasanya masa dorang discuss-discuss sebelum shoot penalty corner. uiseh uiseh.
  3. lepas habis game, dorang cooling down. dan supporters sibuk tunggu kat luar nda pandai mau balik. mau ambil gambar konon. oh sakkainya kan? bukan selalu beh. kasi can lah kami sakkai sekejap.
  4. ok, amek gambau!
  5. zoom in: apahal senyuman aku lebar semacam. oh pelis. lempang nak?

 

 

p/s: hari ni aku join arep bawak hockey team ni jalan-jalan pusing dunny. serius sakkai dan excited! will tell you in my next entry (probably tomorrow). nite peeps! <3